Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا صفا(۱۱ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به آسیب های وارده به اقتصاد کشور در اثر ویروس کرونا، اظهار کرد: فشارهای مالیاتی عرصه را بر فعالان اقتصادی بیش از گذشته تنگ کرده است و با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته اکنون بسیاری از کسب و کارها نیمه تعطیل می باشند و حتی از عهده پرداخت شارژ ماهیانه خود بر نمی آیند که این معضلات ناشی از تکلیفی است که سازمان امور مالیاتی کشور به دوش سازمان امور مالیاتی استان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به  اصلاحیه ماده  ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقامتگاه قانونی محل فعالیت اشخاص حقوقی تغییر پیدا کرده است که از ابتدای سال ۱۳۹۵ لازم الاجرا بوده و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های صنعتی و پالایشگاهی و نیز تعداد کثیری شرکت های بزرگ دیگر محل فعالیت آن در استان بوده ولی ثبت این شرکت‌ها خارج از استان صورت گرفته و اکثراً مرکز نشین می باشند و با توجه  به این موضوع که این گونه شرکت‌ها جزو آمار درآمد مالیات استان به حساب می‌آیند اما پرونده مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات و ارزش افزوده آنها در دیگر استان‌ها انجام می شود که تنها درآمد حاصل از  ارزش افزوده یک یا دو مورد از این شرکت‌های بزرگ حدود ۷۰ درصد  از پرداختی ارزش افزوده را تامین می کند که می تواند کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌ها در سرتاسر استان کند.
صفا تصریح کرد: این در حالی است  که تمام خدمات و نیازهای این شرکت ها توسط مردم استان هرمزگان صورت گرفته و از طرفی آلایندگی و آلودگی‌های آن هم برای استان و ساکنین بوده ولی متاسفانه به دلیل عدم رعایت ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم نه تنها حق مالیاتی بلکه حساب‌های بانکی این شرکت‌ها نیز در استان نیست و عاید استان های دیگر می شود.
وی ادامه داد: مبلغ تکلیف شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به سازمان امور مالیاتی استان با احتساب مالیات شرکت های فوق الذکر است که در واقع ظلم بزرگی در حق مردم این استان به ویژه بازرگانان است که باید سهم مالیاتی شرکت هایی را بپردازند که در استان ثبت نشده اند.
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس در پایان  خواستار پیگیری جدی مسوولان برای حل این نقیصه شد و بیان کرد: امید می‌رود با همراهی و هم افزایی و با توجه به فعالیت این شرکت های بزرگ در استان هرمزگان،  پرونده‌های آنها نیز با توجه به ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم به استان انتقال داده شود تا حق مالیاتی به جایی که در آن فعالیت می‌کنند یعنی محل واقعی فعالیت خود پرداخت شود و در این بین رضایتمندی مردم استان و  بخش خصوصی را نیز به همراه داشته باشد.

48

کد خبر 1491335

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان سازمان امور مالیاتی شرکت های بزرگ شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی