Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:41:00 GMT

جشنواره ملی خوشنویسی آیات برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۴۸۶۱

جشنواره ملی خوشنویسی آیات برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی آیات، در بزرگداشت میرزا احمد نی‌ریزی، برگزار می‌شود.

صابر سهرابی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران شعبه شیراز مجری این جشنواره‌اند، گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زند یاد میرزاحمد نی‌ریزی کاتب بزرگ قرآن کریم از جمله هدف‌هایی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات گفت: قالب این جشنواره از مجموعه جشنوارهای آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است با محورهای کتابت سوره‌های مبارکه انعام و ابراهیم و در قالب‌های خطوط ثلث و نسخ برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نشانی fars.farhang.gov.ir انجام می‌شود، گفت: شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش امکان‌پذیر است؛ همچنین فایل آثار باید با فرمت jpg و با حجم تقریبی یک مگابایت باشد؛ ضمنا فایل‌های دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی آیات اظهار کرد: به صاحبان آثار منتخب مرحله نخست داوری برای ارسال اصل آثار و گزینش نهایی آثار برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد و در صورت راه یابی اثر به بخش مسابقه، اصل اثر بدون قاب به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال شود و آثار قاب شده به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود.

سهرابی با بیان اینکه آثار برای شرکت در این جشنواره باید سال ۹۸ و بعد از آن تولید شده باشد، افزود: آثاری که پیش از این در جشنواره‌های خوشنویسی شرکت کرده باشند و همچنین آثار قدیمی به تشخیص هیئت داوران از فرایند ارزیابی حذف خواهند شد و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی در امور فرهنگی و تبلیغی و سایر بخش‌های جشنواره، حسب مورد، استفاده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درباره جوایز این جشنواره نیز گفت: در هریک از رشته‌های نسخ و ثلث جایزه نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ پنج میلیون تومان، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ سه میلیون تومان، نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ دو میلیون تومان و جوایز ویژه نیز به منظور تشویق استعدادهای جوان، در هر بخش ثلث و نسخ به هنرمندان زیر ۳۰ سال سن تقدیم خواهد شد.

او درباره گاهشمار برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات نیز عنوان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و زمان داوری و گزینش اولیه آثار دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ خواهد بود؛ همچنین دریافت اصل آثار راه‌یافته به بخش پایانی جشنواره پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ و آیین پایانی بیست‌وپنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را با رعایت مقررات فرخوان از طریق نشانی Daneshmand ۲۲۸@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انجمن خوشنویسان ایران جشنواره آیات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صابر سهرابی قرآن کريم جشنواره ملی خوشنویسی آیات فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت