Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:32:23 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۱ اسفند ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۰۷۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۱ اسفند ایسنا

واکنش سخنگوی کاخ سفید به رد دعوت اتحادیه اروپا از سوی ایران/ ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب بر روی کاغذ پاکت میوه/ شروط و تذکرات ایران قبل از سفر گروسی به تهران/ هشدار ظریف به اروپا و آمریکا/ مراسم تحویل دهی هواپیماهای نظامی، ترابری سنگین و بالگرد به نیروهای مسلح و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش سخنگوی کاخ سفید به رد دعوت اتحادیه اروپا از سوی ایران

به گزارش ایسنا، موضع آمریکا درباره رد شدن دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت کردن در نشستی با اعضای توافق هسته ای و آمریکا از سوی ایران،‌ در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

روزنامه فایننشال تایمز در این رابطه به نقل از یک مقام ارشد ناشناس آمریکایی نوشت: ما فکر نمی کنیم که باید اقدامی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره انجام دهیم. 

فایننشال تایمز افزود که این مقام آمریکایی رد کردن این دعوت از سوی ایران را بخشی از  «یک رقص دیپلماتیک» تلقی کرده و گفته است: من فکر نمی کنم که در (مذاکره) بسته است. 

ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب بر روی کاغذ پاکت میوه

دومین خبر پربازدید امروز، روایتی بود از زبان آقای سادات‌اعلایی،‌ معلم دبستان علوی تهران درباره انجام تکلیف درسی میثم خامنه‌ای - فرزند رهبر انقلاب - بر روی کاغذ پاکت میوه.

شروط و تذکرات ایران قبل از سفر گروسی به تهران

جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی درباره رفع ابهامات پیرامون تفاهم سازمان انرژی اتمی با آژانس هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در این جلسه با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها صددرصد اجرا می‌شود، اظهار کرد: پیش از سفر آقای گروسی به ایران شرط اجرای قانون لغو تحریم‌ها عنوان شد، همچنین متذکر شدیم که نظارت فراپادمانی از پنجم اسفند ماه متوقف می‌شود. در جلسه نمایندگان سوالاتی پیرامون همین مسائل مطرح کردند و ما با جزئیات موارد را تشریح کردیم، همچنین گفته شد که سازمان چه نوع اطلاعاتی را حفظ می‌کند یا اینکه تحت چه شرایطی این اطلاعات را به آژانس می‌دهد.

هشدار ظریف به اروپا و آمریکا

در همین جلسه وزیر امور خارجه کشورمان هشدار داد که پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام باعث به هم ریختگی شرایط کنونی می‌شود.

محمدجواد ظریف به تلاش برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام اشاره کرد و توضیح داد: حرکت غلطی را اروپایی‌ها با حمایت از آمریکا  در شورای حکام شروع کرده‌اند، فکر می‌کنیم این حرکت باعث به هم ریخته شدن شرایط خواهد شد.امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.

در برخی حوزه‌ها دولت بایدن بدتر از دولت ترامپ است/ اتهام زنی صهیونیست‌ها کذب است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رژیم صهیونیستی ایران را عامل اتفاق افتاده در کشتی این کشور در خلیج فارس دانسته با بیان این که این اتهامات را قویا رد می کنم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مبنای تمام ناامنی ها و بی ثباتی ها در منطقه است و این فرافکنی ها کاملا خط روشنی دارد.

خطیب زاده با بیان اینکه تاکنون تفاوتی بین دولت بایدن و ترامپ در ارتباط با موضوع برجام و رفع تحریم ها مشاهده نکرده ایم، تاکید کرد: در سیاست آمریکا در مورد ایران هیچ تغییری صورت نگرفته است و همانطور که گفتم در حوزه عمل تفاوتی بین بایدن و ترامپ تا به امروز وجود نداشته است و چه بسا در برخی حوزه ها مسیری که دولت جدید آمریکا طی می کند بدتر از دولت قبلی است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

دیگر اخبار مرتبط با محوریت ایران وآمریکارا می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

برجام آنقدر بزرگ است که برای شکستن کمر آن توطئه کردند

دعوت به مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه سازگاری ندارد

تصویب لوایح FATF پیش از بازگشت آمریکا به برجام «خودزنی» است

انتقاد پمپئو از دولت بایدن در پی عقب‌نشینی از ادعای فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران

جو بایدن؛ همانی که انتظار می‌رفت

دولت بایدن هنوز تمایل دارد با ایران مذاکره کند

***

مراسم تحویل دهی هواپیماهای نظامی، ترابری سنگین و بالگرد به نیروهای مسلح

خبر بعدی، مراسم تحویل دهی انواع هواپیماهای نظامی، ترابری سنگین و بالگرد و همچنین ده ها موتور پیشرفته در صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، امیر نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش بود.

در این مراسم ۹ فروند هواپیمای نظامی، ۱۰ فروند بالگرد و ده ها موتور بازآماد شده در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تحویل نیروها ی مسلح شد.

سهام یک میلیون تومانی به فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد

موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص سهام یک میلیون تومانی برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ هم از پربازدیدها بود.

بر این اساس دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می شود، ۱۰ میلیون ریال از محل یک درصد یک دوازدهم هزینه‌های شرکت های دولتی را به صورت ماهانه کسر و پس از واریز ردیف خاص صرفاً جهت خریداری صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. 

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش  هزینه ای توسط نمایندگان را هم می توانید اینجا بخوانید.

دولت پنهان نتیجه عملکرد دولت رسمی است/ هرکسی قهر می‌کند، کاندیدای انتخابات می‌شود

گفت وگوی ایسنا با دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره آسیب‌شناسی علل و عوامل ناکارآمدی دولت‌های پیشین و موانع کارآمدی دولت‌ها، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

صادق خرازی در بخشی از این گفت و گو با بیان اینکه مطرح کردن دولت پنهان فقط برای فرار رو به جلو و عدم پاسخگویی است، گفت: احمدی نژاد شش سال ثابت کرد که رئیس جمهور می تواند نفر اول اجرایی در کشور باشد.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: در نظام هایی که دموکراسی نهادینه شده است، احزاب براساس مولفه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و هنری افراد را بررسی کرده و از آنها سوال می کنند و کسی که بیشترین نمره را در این حوزه ها بدست آورد، به عنوان کاندیدا در انتخابات معرفی می کنند، اما در ایران هرکسی از خانه قهر می کند، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود

ممنوع کردن خروج زن از کشور قابل توجیه نیست

تحلیل یک حقوقدان درباره "حق خروج زنان از کشور" هم از خبرهای پرمخاطب بود.

علی نجفی توانا با بیان اینکه زندگی امروز فرمانبرداری و فرماندهی نیست، بلکه زندگی امروز با اتکا بر توافق و تفاهم و بسترساز آرامش برای زن و شوهر و فرزندان باید باشد،‌ افزود: وجود برخی از این قوانین از جمله امکان ممنوع کردن خروج زن از منزل یا کشور یا جلوگیری از خروج دختر جوانی که عاشق تحصیل در خارج از کشور است و استعداد و توانمندی دارد اما پدری که با نگاه سنتی درک و تحمل این حرکت و برنامه را ندارد، دیگر قابل توجیه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا رهبر انقلاب رافائل گروسی سوی ایران دولت بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان