Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@15:16:08 GMT

امید و اعتماد جامعه باید احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۲۲۷

امید و اعتماد جامعه باید احیا شود

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در سی و نهمین جلسه شورای عالی جوانان که به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی مردم به ویژه جوانان گفت: در شرایط کنونی دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان کشور نسبت به آینده مایوس و بدبین شده و به اعتماد آن‌ها به خود و کشور آسیب بزنند که باید برای مقابله با این تحرکات برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و اولویت‌های شورای عالی جوانان باید افق‌گشایی پیش روی کشور و جوانان باشد، گفت: امروز مهمترین مسئله این است که چگونه می‌توان امید و اعتماد را به جامعه بازسازی و احیا کرد. در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئول هستند و مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانه‌های مرتبط با جوانان می‌توانند با گفت‌وگو و تضارب آرا پیشنهادات و راهکار‌های خود را در اختیار این شورا قرار دهند.

جهانگیری تصریح کرد: قطعاً دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهاد‌های حاکمیتی می‌توانند از این راهکار‌ها و نتایج جلسات مذکور بهره‌مند شوند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوع اوقات فراغت جوانان، گفت: تا پیش از این وقتی درباره اوقات فراغت سخن به میان می‌آمد تصور این بود که جوانان و نوجوانان در زمان‌هایی که آموزش رسمی آن‌ها به پایان رسیده مانند تابستان‌ها باید چه برنامه‌هایی داشته باشند. اما امروز اوقات فراغت فراتر از مباحث آموزشی است و باید با توجه تاثیر فراوان آن در سلامت روانی و تکمیل شخصیت جوانان، اهتمام ویژه‌ای نسبت به این مقوله داشته باشیم.

کلیات برنامه ملی اوقات فراغت جوانان تصویب شد

در این جلسه که وزرای ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده حضور داشتند، کلیات برنامه ملی اوقات فراغت جوانان به تصویب اعضا رسید.

این شورا ضمن موافقت با بازنگری در اساسنامه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و آیین نامه ستاد‌های شهرستانی، ملی و استانی جوانان؛ با تصویب آیین نامه نحوه مدیریت خانه‌های جوانان پس از اجماع نظر میان وزارت ورزش و جوانان، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد.

در این جلسه وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی درباره دستاورد‌های این حوزه، گفت: در سال ۹۲ تعداد سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان ۲۸ سازمان بود که امروز به ۳۴۰۰ سازمان رسیده است و بیش از ۱۴۰ خانه فعال جوانان در گوشه و کنار دائر و در حال فعالیت هستند.

همچنین تندگویان معاون جوانان این وزارتخانه گزارشی از ساماندهی ستاد امور جوانان در بخش‌های اوقات فراغت، کارآفرینی، خانه‌های جوان، حضور در مجامع بین‌المللی، برگزاری رزمایش و پویش‌های مرتبط با کرونا و حمایت از آسیب دیدگان، بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اقدامات انجام شده در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و ازدواج جوانان ارائه کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور گام دوم انقلاب اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند

 علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی‌ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقاد‌ها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیاز‌ها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا| صعود اسماعیلی به فینال با ناک‌اوت حریف؛ سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند