Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لاله نظری رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان  گفت: روزانه به ۵۰۰ تا۶۰۰ واحد خون در استان نیاز است و  شهرستان اهواز به تنهایی روزانه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون نیاز دارد تا جوابگوی بیماران تالاسمی باشیم.

او افزود: در ماه‌های اخیر شاهد روند کاهشی اهدای خون هستیم بنابراین از عموم شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی، بیماران تالاسمی و سرطانی به گروه‌های خونی، به مراکز خون‌گیری در سطح استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با اشاره به کاهش ذخایر و فرآورده‌های خونی در خوزستان  و نیاز شدید به همه گروه‌های خونی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون به دلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به این ویروس از آن‌ها در خواست می‌کنیم که مشارکت داشته باشند، چون اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی آنان به بیماری کرونا ندارد.

رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان با بیان اینکه در یک سال اخیر که شیوع بیماری کووید۱۹ در سطح کشور و خوزستان گسترش یافته است میزان اهدای خون کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: شهروندان مشتاق اهدای خون می‌توانند با ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون، بدون معطلی به هر یک از پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توجه به کمبود خون به تمام ادارات و ارگان‌های استان نامه دعوت کرده ایم تا در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند همچنین با نیرو‌های مسلح و بسیج هماهنگی شده که برای اهدای خون اقدام کنند، افزود: همچنین از طریق ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده ایم برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی، به پایگاه‌های ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کنند.

نظری در پایان تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون امانیه و میدان شهید بندر (چهارشیر) اهواز از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب برای خون گیری و میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون بیماران تالاسمی کرونا ویروس انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:   به اطلاع هم استانی‌های عزیز ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر می‌رساند، به توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

مهدی عظیمی فر افزود: لذا از هم استانی‌های عزیز در مناطق ذکر شده تقاضا می‌شود از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها خصوصا رودخانه دز خودداری نموده و اقدامات لازم جهت جمع آوری پمپ‌های  کشاورزی و تجهیزات آسیب پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محور‌های استان خودداری کنند
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند