Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:12:16 GMT

گردهمایی شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۳۸۳

گردهمایی شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست در استرالیا

بیش از ۱۰۰ اثر هنری از هنرمندان نامدار فرانسوی در کنار تابلوهای نقاشی نقاشان امپرسیونیست استرالیایی در یک نمایشگاه بزرگ به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، بیش از ۱۰۰ تابلو نقاشی از استادان چیره‌دست امپرسیونیست از جمله ۱۹ تابلو نقاشی اثر «کلود مونه» از موزه هنرهای زیبای بوستون به ملبورن ارسال می شود تا در نمایشگاه «شاهکارهای زمستانی» گالری ملی ویکتوریا به نمایش گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه که در ماه ژوئن آغاز خواهد شد، علاوه بر آثار «مونه»، تابلوهای نقاشی از «پیر آگوست رنوآر»، «ادگار دگا»، «کامیل پیسارو» و «مری کسات» به عنوان آثار برجسته امپرسیونیسم فرانسوی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

۷۹ مورد از تابلوهای نقاشی این نمایشگاه پیش از این هرگز در استرالیا به نمایش گذاشته نشده بودند.

این نمایشگاه در ۱۰ بخش و با بررسی موضوعات و ویژگی‌های بارز امپرسیونیسم به سیر تکامل این جنبش می‌پردازد.

به گفته یکی از مدیران موزه هنرهای زیبای بوستون، این نمایشگاه می‌تواند برای کسانی که چندان با جنبش امپرسیونیسم آشنا نیستند فرصت بسیار خوبی برای آشنا شدن باشد.

در کنار این تابلوهای نقاشی امپرسیونیسم فرانسوی، آثاری از هنرمندان امپرسیونیست استرالیایی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. ۲۷۰ تابلو نقاشی از هنرمندان استرالیایی از جمله «تام رابرتز»، «آرتور استریتون»، «کلارا سوترن» و «جین سوترلند» که از مجموعه آثار گالری ملی استرالیا و گالری ملی ویکتوریا و چند مجموعه خصوصی هستند به نمایش گذاشته خواهند شد.

گالری ملی ویکتوریا در ۲۳ نوامبر پس از ماه‌ها تعطیلی ناشی از قرنطینه‌های متعدد ملبورن بازگشایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلود مونه نقاشي آثار هنری نمایش گذاشته تابلوهای نقاشی گالری ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس

نمایشگاه تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد