Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:15:46 GMT

برگزاری نخستین رویداد ایده‌پردازی فرش دستباف

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۵۶۹۵

برگزاری نخستین رویداد ایده‌پردازی فرش دستباف

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به فعالیت نزدیک به ۴۳ هزار قالیباف در استان تهران، از برگزاری نخستین رویداد ایده پردازی فرش دستباف ایران به صورت مجازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر درخصوص توسعه روش های بهره گیری از فن آوری اطلاعات در زنجیره ارزش فرش دستباف(تامین، تولید و توزیع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر ۱۳۴ کارگاه تولید، طراحی و مرمت فرش دستباف در تهران فعالیت می‌کنند و تاکنون برای ۲۸۰۹ نفر مجوز مشاغل خانگی فرش دستباف صادر شده است.  

به گفته وی در حال حاضر ۴۲ هزار و ۹۴۳ قالیباف در تهران فعال هستند که ۷۰۷۶ نفر از آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ۲۸ هزار و ۲۹۵ نفر برای دریافت بیمه روستاییان و عشایر معرفی شدند.  

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چرا تعداد کمی از کل قالیبافان تهرانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند؟ تصریح کرد: در بیمه تامین اجتماعی قالیبافان، هفت درصد حق بیمه از سوی قالیباف و ۱۲ درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود. بنابراین نیاز به تامین مالی دارد. اما ممکن است تعدادی از قالیبافان در کارگاه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند از بیمه آزاد استفاده کنند.  

وی همچنین میزان صادرات فرش دستباف در کل کشور در ۹ ماه نخست امسال را ۲۷۶۵ تن معادل ۵۲.۴ میلیون دلار عنوان کرد که به لحاظ وزنی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین ۸۵ درصد صادرات فرش دستباف کل کشور از گمرکات تهران انجام می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در ادامه از برگزاری نخستین رویداد ایده پردازی فرش دستباف ایران با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و تحت حمایت مرکز ملی فرش ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چهاردهم و پانزدهم اسفندماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به صورت مجازی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر درخصوص توسعه روش های بهره گیری از فن آوری اطلاعات در زنجیره ارزش فرش دستباف(تامین، تولید و توزیع) است.

وی افزود: در این برنامه ابتدا وضعیت موجود وچالش‌های پایش شده در دو محور "فروش آنلاین و حرفه ای فرش دستباف" و "شبکه سازی در تامین و توزیع مواد اولیه" با حضور اساتید برجسته مطرح شده و در ادامه ایده‌های مخاطبان و واحدهای فناور اخذ و گردآوری خواهد شد. در نهایت پس از داوری ایده های مطرح شده، طرح‌ها و ایده‌های برتر انتخاب شده و مورد حمایت مرکز ملی فرش ایران قرار خواهند گرفت.

کمانی در پایان اعلام کرد که علاقه‌مندان برای شرکت در این رویدادِ ملی می‌توانند هم ‌اکنون  به صورت رایگان از طریق سامانه کوچیتاتی‌وی به آدرس koochitatv.com ثبت نام کنند تا در روزهای یاد شده از مخاطبان این رویداد باشند. اسامی سخنران ها و جزئیات برنامه متعاقبا از همین سایت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرش دستباف فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم