Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:20:44 GMT

صادرات گاز روسیه به چین 3 برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۶۲۸۱

صادرات گاز روسیه به چین 3 برابر شد

3 به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، شرکت گازپروم روسیه امروز اعلام کرد: در ماه فوریه سال جاری نسبت به فوریه سال 2020 سه برابر گاز بیشتر از طریق خط لوله انتقال گاز موسوم به قدرت فیبری به چین صادرات گاز داشته است.

این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد: صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله قدرت فیبری همچنان افزایش خواهد یافت و در شرایط کنونی از میزان تعهد ما بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه فوریه نیز 3.2 برابر گاز بیشتر نسبت به فوریه سال 2020 از طریق این خط لوله به چین صادر شده است.

این خط لوله 3 هزار کیلومتری نخستین بار در سال 2019 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت آن 61 میلیون مترمکعب در سال است که 38 میلیون مترمکعب آن برای اهداف صادراتی است.

سال گذشته گازپروم از طریق این خط لوله 4.1 میلیون مترمکعب گاز به چین صادر کرد و امسال قصد دارد رقم صادرات گاز به این کشور آسیایی را به بیش از 10 میلیون مترمکعب برساند.

توافقات اولیه برای ساخت این خط لوله در سال 2014 و طی یک قرارداد 30 ساله امضاء شد.این خط لوله نخستین خط انتقال گاز از روسیه به چین است و بزرگ‌ترین قرارداد صادرات گاز شرکت گازپروم محسوب می‌شود.

روسیه یک پروژه خط لوله دیگر به چین به نام قدرت فیبری 2 دارد که می‌خواهد از این طریق صادرات به چین را افزایش دهد. البته این خط لوله هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما روس‌ها می‌خواهند تا سال 2035 به وسیله خطوط لوله خود 25 درصد نیاز گاز به چین را تأمین کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه صادرات گاز خط لوله گازپروم میلیون مترمکعب خط لوله صادرات گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد