Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:39:34 GMT

۴۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب قزوین صرفه‌جویی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۶۳۱۴

۴۷ میلیون متر مکعب در مصرف آب قزوین صرفه‌جویی شد

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای ‌استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز ۷۰۱ کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز زراعی استان نصب شده که سبب صرفه‌جویی ۴۷۰ میلیون متر مکعبی در مصرف آب دشت قزوین شده است. - اخبار استانها -

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین در مورد اقدامات صورت‌گرفته برای احیای منابع زیرزمینی آب استان اظهار داشت:‌ از ابتدای سال جاری تا امروز 701 کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز زراعی استان نصب شده که سبب صرفه‌جویی 47 میلیون متر مکعبی در مصرف آب دشت قزوین شده است که 19 میلیون متر مکعب هم از آنها تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در 6 سال اخیر 3538 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز کشاورزی و غیرکشاورزی در استان نصب شده است، افزود: بیشترین میزان نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های استان قزوین مربوط به سال 1395 است که 879 کنتور نصب شد و بعد از این سال هم در سال 1394 یعنی یک سال ماقبل آن 715 کنتور هوشمند نصب کردیم.

ملکی با اشاره به آمار پایین نصب کنتور هوشمند در سال 1396 ادامه داد: در این سال فقط 5 کنتور هوشمند بر سر چاه‌های مجاز استان نصب شد که فقط 3 میلیون متر مکعب تخلیه و 500 هزار متر مکعب حجم صرفه‌جویی آن در مصرف آب دشت قزوین بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال‌های 1397 و 1398 هم به ترتیب 624 و 619 کنتور هوشمند در سطح استان نصب شد که رهاورد آن صرفه‌جویی 49.2 میلیون متر مکعب در استفاده از آب دشت قزوین بود.

مدیرعامل آب‌ منطقه‌ای قزوین: رسیدن آب طالقان به آبیک منوط به نقد شدن اسناد خزانه استواکنش آبفای قزوین به گزارش تسنیم؛ مشکل آب مجتمع مهرگان برطرف شدتسنیم گزارش می دهد؛ برای مدیریت مصرف منابع آب استان قزوین چه کار کنیم؟

صرفه‌جویی 140 میلیون متر مکعبی در مصرف آب زراعی و صنعتی

دبیر شورای حفاظت از منابع آبی استان قزوین از صرفه‌جویی 140 میلیون متر مکعبی آب به خاطر نصب کنتورهای هوشمند بر سر چاه‌های مجاز زراعی و صنعتی در 6 سال اخیر خبر داد و گفت: همچنین حجم تخلیه آب از محل این کنتورهای هوشمند در همین 6 سال 112 میلیون متر مکعب بوده است.

ملکی اضافه کرد: بیشترین میزان صرفه‌جویی در آب مصارف کشاورزی و صنعتی به خاطر نصب کنتور هوشمند در سال‌های 1395 و 1399 یعنی امسال اتفاق افتاده که به ترتیب 48 و 47 میلیون متر مکعب در خروجی آب چاه‌ها صرفه‌جویی کردیم. ضمن اینکه کمترین صرفه‌جویی هم متعلق به سال 1396 بوده است.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین میلیون متر مکعبی میلیون متر مکعب کنتور هوشمند استان نصب شد چاه های مجاز آب دشت قزوین استان قزوین مصرف آب نصب کنتور صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.     محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.     مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید