Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما با همکاری مرکز امور حقوقی بین‌­المللی ریاست‌جمهوری، موفق شد از هیئت عمومی دیوان داوری لاهه متشکل از ۹ قاضی رسیدگی‌کننده، رای محکومیت قطعی دولت آمریکا را بگیرد.

طرح دعوی صدا و سیما علیه دولت آمریکا، به استرداد تعدادی از ادوات موسیقی باز می‌گردد که دیوان داوری ایران و آمریکا پس از بررسی موضوع در یک بازه زمانی طولانی، رای به محکومیت دولت آمریکا صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات یادشده توسط یکی از کارمندان سابق نمایندگی رادیو و تلویزیون ایران در نیویورک برای سازمان خریداری شده بود که دولت آمریکا مانع از انتقال آن‌­ها به ایران شد.

رای بدوی دیوان، شامل موضوعات متعدد و بالغ بر ۶۹۱ صفحه، سال گذشته (بیستم اسفند ۱۳۹۸) صادر شد، ولی با اعتراض طرفین به برخی مفاد آن، اخیرا این رای به صورت قطعی درآمده و در نهایت دولت آمریکا به استرداد ادوات مورد نظر محکوم شده است.

قضات رسیدگی‌کننده، مهلت چهار ماهه‌­ای برای اجرای رای مذکور تعیین و مقرر کرده‌­اند که در صورت عدم اقدام به موقع دولت آمریکا، واشنگتن مکلف است با احتساب خسارات وارده، مجموعاً مبلغ یک میلیون­ و ۲۳۸ هزار و ۱۱۰ دلار به سازمان صداوسیما خسارت بپردازد.

در این پرونده از جانب کشورمان، سه داور (حمیدرضا نیکبخت فینی و سیدجمال سیفی، اعضای هیئت علمی دانشگاه و میرحسین عابدیان کلخوران، قاضی سابق دیوان عالی کشور) حضور داشتند و سه قاضی بی‌طرف (برونو سیما و هربرت کرونک، قضات عالی‌رتبه آلمانی و هانس ون هوته، قاضی برجسته بلژیکی) بوده اند و توماس جانسون، چارلز براور و رزماری بارکت نیز به عنوان قضات دولت آمریکا در پرونده یاد شده تصمیم‌­گیری کرده‌اند.

معاون حقوقی  و امور مجلس صداوسیما اعلام کرده که پرداخت این خسارت ۱.۳ میلیون دلاری در دهه اول فروردین‌ ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد.

۵۷۵۷

کد خبر 1491436

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما ایران و آمریکا دادگاه بین المللی لاهه دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند