Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح برنامه‌های این سازمان در توسعه سواحل مکران گفت: علاوه بر وجود بنادر تجاری کوچک، قرار است در آینده بندر جدیدی در محدوده شهرستان جاسک (استان هرمزگان) ایجاد شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بنادر محمد راستاد با اشاره به ضرورت توسعه سواحل مکران و نقش سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی،  ایجاد یک سند بالادستی و جامع برای توسعه سواحل به طور عام و برای سواحل مکران به طور خاص تحت عنوان طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سند بالادستی جامع در رابطه با طرح های توسعه ای سواحل مکران و کاربری ها در پهنه های ساحلی مدنظر قرار می گیرد که با طی شدن مراحل استصوابی برای استان های ساحلی لازم الاجراست،

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این اقدام یک نقشه راه است تا همه حوزه های تخصصی اطلاع داشته باشند در نوار ساحلی باید چگونه سرمایه‌گذاری کرده و چگونه طرح‌های توسعه‌ای دنبال شود.

اقدام زیربنایی برای توسعه سواحل مکران
راستاد با اشاره به اینکه طرح مدیریت یکپارچه ساحلی شامل پیوست های متفاوتی از جمله پیوست های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، پدافند غیرعامل، زیست محیطی و...است، خاطرنشان کرد: تمرکز این سازمان بر بنادر تجاری است و هم اکنون بنادر کوچک متعددی در طول سواحل مکران از هرمزگان تا سیستان و بلوچستان وجود دارد که کاربری تجاری دارند و باید این بنادر از نظر زیربنایی، روبنایی و تجهیزاتی به گونه ای مدنظر قرار گیرند که بتوانند ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در طول این نوار ساحلی مهم، تضمین کنند.

فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ادامه طرح توسعه بندر چابهار به عنوان یک بندر تجاری بزرگ و مهم در شرق سواحل مکران بر اساس فاز دوم پیش خواهد رفت، اظهار داشت: چشم انداز احداث فاز دوم که ظرفیت بندر را از ۸ به ۳۰ میلیون تن می رساند بعد از سال ۱۴۰۴ مدنظر قرار می گیرد و یک قابلیت مهم بندری به شمار می آید.

راستاد با بیان اینکه از برنامه های دیگر ایجاد یک بندر جدید بزرگ تجاری با قابلیت پهلودهی کشتی های اقیانوس پیما در طول سواحل مکران است، گفت: علاوه بر وجود بنادر تجاری کوچک،  قرار است در آینده بندر جدیدی در محدوده شهرستان جاسک ایجاد شود. 
برنامه های حوزه گردشگری دریایی

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در حوزه گردشگری دریایی اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: قصد داریم در این حوزه  همچنان فعال باشیم؛ یعنی بر اساس طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، در نقاطی که به عنوان گزینه ایجاد و یا توسعه ظرفیت برای گردشگری دریایی مطرح هستند، اقدام کرده و فعالیت های زیربنایی را انجام دهیم و برای فعالیت های روبنایی و تامین ناوگان گردشگری دریایی از محل وجوه اداره شده، بخش خصوصی را ترغیب خواهیم کرد تا امکانات لازم برای گردشگری دریایی در طول سواحل مکران فراهم باشد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی گردشگری دریایی سواحل مکران توسعه سواحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به استقبال گردشگران از ناودگان دریایی مسیر بندرترکمن به آشوراده گفت: این مسیر نیازمند علائم کمک ناوبری جهت ایمن‌سازی آبراه بوده که با همکاری واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

سیدمحسن طیرانی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد با مدیرکل و کارکنان بنادر استان گلستان ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمرثمر بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مشترک مدیرکل بندر امیرآباد و سرپرست بنادر استان گلستان، بر افزایش همکاری‌ها بین بنادر این دو منطقه تاکید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی