Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تحقق هدف‌گذاری تولید ۶۵ هزار بشکه‌ای نفت (روزانه) در طرح توسعه میدان نفتی آذر، گفت: در حالی این هدف‌گذاری با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی محقق شده که عراق، میدان البدره (مشترک با آذر) را با بهره‌مندی از همکاری شرکت‌های خارجی توسعه داده است.

کریم زبیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به بهره‌برداری رسمی از میدان نفتی آذر، گفت: حال باید به روش‌های نگهداشت تولید در این میدان مشترک یا تولید از میدان چنگوله که آن هم در ارتباط با میدان آذر است، اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده ارتباط میدان‌های آذر و چنگوله به اثبات رسیده است، ادامه داد: این موضوع در کمیته مشاوران مدیریت مخازن مطرح و در آنجا مورد تایید قرار گرفته و نکته حائز اهمیت این است که اگر در میدان آذر نتوان از روش‌های EOR به‌طور مستقیم استفاده کرد، می‌توان از این روش‌ها در میدان چنگوله استفاده کرد؛ به‌نحوی که روی تولید میدان آذر هم اثرگذار باشد و از افت فشار میدان بکاهد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران، سختی عملیات حفاری، اجرای عملیات شکافت اسیدی، تأمین تجهیزات خاص در شرایط تحریم و تأمین منابع مالی را از چالش‌های پیش روی طرح توسعه میدان آذر عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه تست تولید آذر با موفقیت انجام و هدف‌گذاری تولید در این میدان مشترک محقق شده است.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت، امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

منبع: شانا

کلیدواژه: میدان نفتی آذر میدان چنگوله میدان آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است