Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی‌های اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش  عملکرد نیروی انتظامی در بحث نظارت و بازرسی در نشست امروز اظهار کرد: براساس آمار و ارقام نیروی انتظامی جدیت خوبی در بخش نظارتی داشته است. همکاری‌های اصناف در حوزه نظارت قابل تقدیر است و امیدواریم این فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر کشور درباره تأمین کالاها و نظارت بر قیمت‌ها برای ایام نوروز گفت: در جلسه امروز دستگاه‌های متولی گزارشی از ذخیره سازی کالاها ارائه کردند و در این زمینه نگرانی نداریم.

 وی یادآورشد: در مورد تعیین قیمت‌ها و نظارت‌ها و تنظیم بازار به ویژه برای کالاهای اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده است و امروز هم مسئولیت و وظیفه تعزیرات و اتحادیه‌ها و صنوف برای نظارت دقیق مشخص شد و به استانداران و فرمانداران هم این موضوع ابلاغ می‌شود تا در استان‌ها هم ستادی برای این کار تشکیل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: گزارشی در خصوص کمیت و کیفیت تولید کالاها بعد از تحریم‌ها به ویژه در صنایع پوشاک، صنایع خانگی و لبنیات در جلسه مطرح شد و این گزارش‌ها نشان می‌دهد که از حیث کمیت و کیفیت کالا با رشد بسیار مناسبی مواجه هستیم و رسانه‌ها هم باید به مسائل بپردازند و این موفقیت‌ها را با توجه به شرایط تحریم و افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن تولید و از طرفی دیگر ممنوعیت ورود کالای قاچاق است، گزارش دهند.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت ارز شرایطی ایجاد کرد که در بحث تولید در حوزه‌های مختلف با کمیت و کیفیت خوب و مناسب روبه رو هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ثبت سفارش کالا برای ۶ ماه نخست ۱۴۰۰، گفت: با توجه به شرایط انتخابات در سال ۱۴۰۰، تغییر دولت و نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت تاکید بر این است هم در تامین و ذخیره‌سازی و هم ثبت سفارش کالا تصمیمات مناسبی گرفته شود که قرار شد از الان حداقل برای سه ماه همه پیش بینی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث هماهنگی‌های همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب مردم از فضای گردشگری با توجه به وضعیت کرونایی امیدواریم وضعیت طوری باشد تا استان‌های بیشتری بتوانند از این فضا استفاده کنند و نشست تاکید شد در مناطق قرمز، نارنجی و زرد حتماً محدودیت‌هایی اعمال می‌شود تا از حیث گردشگری، تجاری و اقتصادی مردم آنجا را دچار مشکل ن‌کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود یک سال است که مردم چنین مشکلی دارند، ‌ تصریح کرد: به طور دقیق در سه نوروز ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ مردم با محدودیت مواجه هستند. در سال ۹۸ بحث سیل و سال ۹۹ بحث کرونا را داشتیم و برای ۱۴۰۰ هم ادامه معضل کرونا را داریم که توصیه شد با رعایت پروتکل‌ها و شرایط اعلامی، بتوانیم گردشگری مناسب را برای خرید و فروش مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش اصناف، نمایشگاه‌ها ممنوع است و جشنواره‌های فروش از امروز آغاز شده است. از مردم خواهش می‌کنم همان طور که ظرف یک سال همکاری و هماهنگی خوبی با ستاد ملی کرونا داشتند این همکاری خود را تا زمانی ادامه دهند که این روند ثابت نزولی ادامه داشته باشد.

وزیر کشور این روند ثابت نزولی شیوع کرونا را نتیجه زحمات کارکنان وزارت بهداشت دانست و از مردم خواست برای داشتن یک نوروز بسیار خوب و خوش، پروتکل‌ها را بیشتر مراعات کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور رحمانی فضلی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی در دیدار وزیر علوم زیمبابوه، ظرفیت‌های انسانی و منابع طبیعی را دو فرصت ویژه زیمبابوه برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: زیمبابوه، کشوری بسیار غنی با جاذبه های طبیعی و منابع سرشار است که روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشور برقرار است. مواضع انسان دوستانه این کشور نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مواضع حمایتگرانه مردم زیمبابوه و واکنش نسبت به ظلم رژیم صهیونیستی، ستودنی است و امیدوارم کشورهای دنیا به دور از ظلم در سایه صلح و آرامش زندگی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ریاست جمهوری اسلامی ایران و عزم جدی برای توسعه همکاری ها در حوزه های علمی و فناورانه آمادگی کامل داریم تا با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی، همکاری‌های اقتصادی، دانشی و فناورانه خود را گسترش دهیم. زیمبابوه به عنوان یکی از اصلی ترین مخاطبان برنامه همکاری های علمی و فناورانه ایران، دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

معاون علمی رییس‌جمهور، توانمندی‌های ایران در حوزه هوافضا و توسعه فناوری‌های تجاری این حوزه را یکی از حوزه های همکاری ایران و زیمبابوه برشمرد وافزود: ایران با هدف رفع نیازهای متعدد وتلاش هایی که در تولید علم و محصولات فناورانه حوزه هوافضا داشته، توانسته است به دستاوردهای خوبی در این حوزه دست پیدا کند و آمادگی دارد محصولات این حوزه از پرنده های بدون سرنشین، پهپادهای هوشمند با کاربردهای مختلف از جمله کشاورزی، تحقیقاتی و پایش و ... با زیمبابوه همکاری فناورانه داشته باشد.

دهقانی در ادامه اظهار کرد: با توجه به این‌که ایران و زیمبابوه از منابع بسیار ارزشمند ملی، منابع طبیعی و زیرزمینی، کشاورزی و معدن برخوردارند، می‌توانیم همکاری‌های فناورانه متنوعی را در این حوزه همچون پایش منابع طبیعی، جنگل ها، مراتع، معادن، ارزیابی هوشمند محصولات، کاشت، کوددهی و برداشت هوشمند با زیمباوه تحقق بخشیم. در این موضوع از حیث تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کاملا غنی هستیم و آمادگی داریم این فناوری ها را به زیمبابوه انتقال داده یا شرکت هایی را ایجاد کنیم.

معاون علمی رییس‌جمهور با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد داروهای مصرفی کشور و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین و تولید می‌شود، ادامه داد: ایران به توانمندی تولید مجموعه ارزشمند و پیشرفته‌ای از تجهیزات و اقلام پیشرفته پزشکی تا انواع داروهای نوترکیب و پیشرفته دست یافته است و همچون سایر حوزه‌ها، آماده هستیم دستاوردهایمان را در قالب یک همکاری مشترک با زیمبابوه به این کشور ارائه کنیم.

وی با اشاره به آغاز همکاری ایران و زیمبابوه در عرصه همکاری‌های فناورانه سلامت گفت: در فاز نخست همکاری مقرر شد تا ایران در حوزه تامین ۱۰ قلم دارو و تجهیز پزشکی اولویت‌دار، ظرفیت‌های فناورانه و محصولات خود را در اختیار زیمبایوه قرار دهد و با اعلام این نیازها از سوی زیمبابوه، زمینه‌های لازم برای انتقال فناوری یا عرضه محصولات سلامت مورد نیاز زیمبابوه فراهم می‌شود. شکل‌گیری کمیته‌ای مشترک برای تعریف سرفصل‌های همکاری مشترک دو کشور، موضوع دیگری است که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 6100353

دیگر خبرها

  • دولت تامین نیاز قهرمانان ملی را از اولویت‌ها می‌داند
  • مجارستان: در ماموریت ناتو در اوکراین مشارکت نخواهیم کرد
  • تامین ۱۰ قلم داروهای راهبردی مورد نیاز زیمبابوه به کمک ایران
  • نانوایی‌های پدافندی در یزد ایجاد شد
  • آخرین جزئیات گواهینامه موتورسیکلت بانوان از زبان وزیر کشور
  • گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان فعلا در دستورکار نیست
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار