Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:01:24 GMT

طراحی نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیما توسط روسیه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۴۰۰

طراحی نسل جدید موشک‌های بالستیک قاره پیما توسط روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مجموعه صنعتی و نظامی دولتی روسیه از توسعه نسل جدید موشک‌های استراتژیک «کِدر» خبر داد.

به گفته یک منبع آگاه، هدف این مجموعه ارتقا تسلیحات موشکی استراتژیک است. این بخشی از کار توسعه نسل جدید سیستم‌های موشکی روسیه است.

بر اساس سخنان این منبع آگاه، پروژه مذکور در حال حاضر در مرحله تحقیقات و توسعه علمی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: اگر پیشرفت‌ها در مرحله آزمایش و طراحی به خوبی پیش برود، قادر به ادامه کار ساخت موشک‌ها خواهیم بود.

لازم به ذکر است در حال حاضر موشک‌های بالستیک تپل، تپل – ام و یارس در اختیار ارتش روسیه قرار دارد. همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه نیز به موشک‌های بالستیک «بولاوا» مجهز هستند.

گفتنی است در دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز، «الکسی کیووروچکو» معاون وزیر دفاع روسیه از آمادگی ارتش این کشور برای به کار گیری سامانه موشکی سنگین «سارمات» خبر داده بود.

کد خبر 5159501

منبع: مهر

کلیدواژه: موشک بالستیک وزارت دفاع روسیه ارتش روسیه ایالات متحده امریکا عراق سوریه عربستان سعودی ایران جو بایدن جمال خاشقجی رژیم صهیونیستی روسیه ارمنستان افغانستان داعش برجام حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد