Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@09:27:04 GMT

جدول لیگ‌‎برتر فوتبال در پایان هفته شانزدهم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۵۲۶

جدول لیگ‌‎برتر فوتبال در پایان هفته شانزدهم

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: جدول لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

در آستانه آغاز رقابت‌های هفته بیست و ششم دو تیم در بالای جدول برای قهرمانی و ۴ تیم در پایین جدول برای بقا مبارزه می‌کردند. استقلال و پرسپولیس دو قطب پرطرفدار پایتخت با اختلاف یک امتیازی در صدر جدول و به لطف فاصله ۸ و ۷ امتیازی با سپاهان در پله سوم، عملاً فقط یکدیگر را مانع قهرمانی می‌دیدند و حتی روی کاغذ هم شانس قهرمانی سپاهان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود.

حالا که ۱۲ امتیاز از این فصل باقی مانده و به دلیل تفاضل گل مساوی بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان با عدد ۲۱ سپاهان تنها باید هر چهار بازی باقیمانده را ببرد و منتظر سه شکست و یک مساوی سرخابی‌های تهران بنشیند تا قهرمان شود، اتفاقی که جدا دور از انتظار و تصور است.

اما تکلیف رقابت در پایین جدول و جنگ برای بقا مثل صدر جدول مشخص و محدود به دو تیم نیست. تا قبل از شروع بازی‌های این هفته صنعت نفت با ۱۶ امتیاز قعر نشین بود. استقلال خوزستان ۲۱ امتیاز داشت و در پله پانزدهم نشسته بود، نساجی و فولاد هم ۲۲ امتیازی بودند که نساجی به لطف تفاضل گل بهتر در رتبه سیزدهم نشسته بود. یعنی سه تیم خوزستانی در سه پله پایین جدول.

البته که روی کاغذ پیکان هم با ۲۵ امتیاز هنوز در خطر سقوط بود و هست، ولی درست مثل شانس قهرمانی سپاهان شانس سقوط خودروسازان هم عددی یک رقمی در درصد بندی است.

اما این هفته با نتایجی که بجا ماند فاصله تیم‌ها در صدر جدول بیشتر شد. استقلال و پرسپولیس بردند و سپاهان مساوی کرد تا حالا اختلاف بین تیم سوم و تیم اول دو رقمی باشد، ولی اتفاق مهمتر در پایین جدول رخ داد.

صنعت نفت با یک گل در خانه تیم مس را برد. تیمی که از شروع دور برگشت با محرم نوید کیا باخت نداشت و حالا آبادانی‌ها ۱۹ امتیاز دارند. آن‌ها کماکان در انتهای جدول هستند، ولی فاصله‌شان با سه تیم بالادستی فقط به امتیازات یک بازی یعنی ۳ رسیده است.

این هفته فولاد با دو گل مغلوب تراکتور شد. آن هم در اهواز تا باز هم یک پله پایین‌تر بیاید و با ۲۲ امتیاز حالا در رتبه پانزدهم است. یعنی در جدول فعلی این فولاد و صنعت نفت هستند که به لیگ آزادگان سقوط می‌کنند، اتفاقی که هر دو تیم تجربه‌اش را دارند.

استقلال خوزستان به لطف یک گل در اصفهان از سپاهان مساوی گرفت و ۲۲ امتیازی شد تا به لطف تفاضل گل بهتر دو پله بالا رفته و جای نساجی را در رتبه سیزدهم بگیرد. خود نساجی هم که در خانه به پرسپولیس باخت و با همان ۲۲ امتیاز به رتبه چهاردهم رفت.

حالا سه تیم ۲۲ امتیازی در پایین جدول داریم. تفاضل گل استقلال خوزستان منفی ۱۰ و برای نساجی منفی ۱۶ است، فولاد تفاضل گل منفی ۲۱ دارد، این یعنی اگر هر چهار تیم چهار بازی باقیمانده را با نتیجه مشابه ببرند، فولاد و صنعت نفت سقوط خواهند کرد....

اما همانطور که این هفته با نتایج بجا مانده فولاد و نساجی یک پله پایین آمده و استقلال خوزستان دو پله بالا رفت، در هفته‌های آینده نیز احتمال وقوع هر اتفاقی هست. صنعت نفت می‌تواند به شرط یک برد و در صورت یک باخت دیگر فولاد -، چون هر دو تیم تفاضل گل منفی ۲۱ دارند - بعد از هفته‌ها از قعر جدول تکان خورده و جایش را به تیم اهوازی بدهد؛ و البته که این قاعده برای استقلال خوزستان و نساجی هم کماکان هست. آن‌ها نیز در صورت یک شکست احتمالی دیگر و با برد صنعت نفت با این تیم هم امتیاز خواهند شد. همانطور که پیکان هم با ۲۵ امتیاز حاشیه امنی ندارد و فقط ۳ امتیاز با سه تیم بعد از خود اختلاف داشته که به شرط برد آن‌ها و باخت مجدد خودروسازان، این فاصله نیز ازبین می‌رود.

پیکان هم تفاضل گل منفی ۱۰ دارد، یعنی همین حالا در تفاضل گل با استقلال خوزستان برابر است و با هر نتیجه‌ای که ببازد و استقلال خوزستان ببرد، جای این دو تیم عوض خواهد شد. اگر به جدول دور برگشت نگاه کنیم خواهید دید که شاگردان پورموسوی و عنایتی هر دو در نیم فصل دوم بسیار بهتر از دور رفت نتیجه و امتیاز گرفتند، پس وقوع هر اتفاقی ممکن است!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال | استقلال صدر را از پرسپولیس پس گرفت
  • پیروزی نفت آبادان درلیگ برتر فوتبال
  • برنامه بازی‌های هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال
  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • گل گهر 0-0 شمس آذر قزوین؛ بازگشت لیگ برتر به تنظیمات کارخانه!
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان در قائم‌شهر امیدوار به صدرنشینی
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان در قائمشهر امیدوار به صدرنشینی
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان پایتخت در قائمشهر امیدوار به صدرنشینی