Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به خطرات FATF تذکراتی را یادآور شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، به نقل از مرکز خبر حوزه، جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به خطرات FATF تذکراتی را یادآور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ

و اگر از گروهى بیم خیانت دارى [پیمانشان را] به سویشان بینداز [تا طرفین] به طور یکسان [بدانند که پیمان گسسته است] زیرا خدا خائنان را دوست نمى دارد (انفال/58)

رییس و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم

همان طور که مستحضر هستید لوایح چهارگانه و بسیار خطرناک موسوم به FATF، بعد از فشارهای مختلف دولت و‌ کم کاری های مجلس قبل، به تصویب رسید و از این لوایح چهارگانه، دو لایحه (cft) و (پالرمو) برای تصویب نهایی منتظر نظر نهایی شما اعضای محترم است.

لذا ما جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم از باب النصحیة لائمة المسلمین، با توجه به سوابق و جایگاهی که حضرات دارید نکاتی را عرض می کنیم:

1. رهبر معظم انقلاب قبلاً و به صورت علنی و صریح نظر خود را در دیدار با مجلس دهم در مورد این لوایح، بیان فرمودند: این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرت های بزرگ و برای تامین منافع و مصالح آنها پُخت و پَز می شود و سپس با پیوستن دولت های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکل به ظاهر بین المللی می گیرد به گونه ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می دهند که مثلا 150 کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می کنید؟ رهبر انقلاب همچنین در تبیین راه صحیح برخورد با این گونه کنوانسیون‌ها افزودند: «همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین المللی اخیرا مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلا در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. ایشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می دانیم که مشکلاتی دارند.»

2. طبق گفته بسیاری از متخصصین تصویب این دو لایحه بسیار خطرناک، نه تنها تحریم ها را کاهش نمی دهد بلکه راه های دور زدن تحریم ها را لو داده و باعث فشار معیشتی بیشتر به مردم عزیز خواهد شد.

3. عوارض سهمگین دیگر تصویب این دو لایحه عبارت است از «نقض حاکمیت ملی»، «مداخله بیگانگان در امور کشور»، «اشراف اطلاعاتی دشمن به نظام بانکی و مالی کشور و اعمال دقیق‌تر تحریم‌ها در آینده»، «مخدوش شدن استقلال سیستم قضایی»، «تسلیم شدن در برابر خواسته‌های مخرب نظام سلطه در حوزه اقتصادی و ضربه‌های جبران ناپذیر به سیستم اقتصادی کشور» که کاملاً واضح است باید مجمع تشخیص با آراء بالا هر دو لایحه را رد کند.

4. این سوال جدی مطرح است که در اختیار گذاشتن اطلاعات گردش مالی افراد؛ آیا نقض حریم خصوصی شهروندان نمی باشد؟ در شرایطی که دولت برای قطع یارانه ثروتمندان به خود اجازه بررسی حساب‌های مردم را نمی‌دهد چگونه این اطلاعات را داوطلبانه در اختیار کسانی که با تحریم‌های غیر انسانی جنگ اقتصادی علیه مردم راه انداخته‌اند بدهند؟!

5. سوال مهم دیگر آن است که وقتی ما در مصداق تروریسم کاملاً با آنها اختلاف مبنایی داریم تا جایی که کشورهای غربیِ عضو، ما را تروریست و حامی آن معرفی می‌کنند! آنها شهید بزرگوار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در لیست تحریم خود (sdn) قرار دادند و او را به بهانه اینکه تروریست است، ترور کرده اند و دیگر شهدای مدافع حرم را تروریست میخوانند! حال شما با تصویب این لایحه، سخنان دشمنان کشور را تایید کرده اید و چه طور میخواهید جواب خون حاج قاسم سلیمانی که هنوز انتقام سخت او گرفته نشده با دشمنان و قاتلین او هم‌پیمان شویم و موضع آن ها را تایید کنید؟! چه طور این تناقض را جواب خواهید داد؟!

6. آیا تجربه برجام و بد عهدی آمریکا کافی نیست که دوباره کشور را با چالش معاهده‌ای که هیچ منفعت تضمین شده و محتملی نداشته و حتی امکان مطالبه حقوق اساسی ملت را اجازه نمی‌دهد وجز تحقیر عزت مردم شریف ایران دست آوردی ندارد، مواجه کنید ؟!

7. بعضی برای تصویب این دو لایحه، گنجاندن حق شرط برای ایران عنوان می کنند که این حرف کاملاً مخدوش است، زیرا:

اولاً،  حق شرط در این کنوانسیون فاقد اثر و اعتبار است زیرا حق شرط، تحفظ یا Reservation در صورتی امکان‌پذیر است که اولاً خود کنواسیون، حق شرط را منع نکرده و اجازه داده باشد درحالی که کاملاً بالعکس است و در کنوانسیون به کلیه مفاد و توصیه‌ها، تاکید و الزام شده است و حق شرط را نپذیرفته اند.

ثانیاً، در ماده 6 کنوانسیون آمده است: «هر کشور عضو، در صورت لزوم اقداماتی را از جمله در صورت اقتضا از طریق تدوین قانون داخلی اتخاذ خواهد نمود تا اطمینان حاصل نماید اعمال کیفری در حیطه شمول این کنوانسیون تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و یا سایر ملاحظات با ماهیت مشابه قابل توجیه نباشد.»

حجت‌الله عبدالملکی: پیوستن ایران به FATF ‌خودتحریمی ‌است‌ / دولت در بودجه 1400 برای مذاکره چراغ سبز‌ نشان دادبررسی FATF در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظامتوکلی:FATF در مجمع رأی نمی‌آورد/این لوایح گشایشی ایجاد نمی کنند

شورای محترم نگهبان در نظریه مورخ 97/8/6 در این خصوص چنین اظهار نظر نموده است:

«در ماده6، اطلاق آن چون شامل موارد مشروع نظیر دفاع مشروع می‌گردد به ویژه با توجه به این که این ماده نافی حق تحفظ بند 2 ماده واحده (مجلس) است، خلاف موازین شرع و مغایر اصل 154 و بند 16 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.»

ثالثا، تجربه نشان داده تحفظ کشورها در استثنا قراردادن جنبش‌های آزادی‌بخش از تعریف تروریسم، مورد قبول متولیان و رؤسای تنظیم‌کننده cft به لحاظ مغایرت با هدف و منظور کنوانسیون، قرار نگرفته است. به عنوان نمونه، کشورهای غربی با شروط کشورهای سوریه، اردن، مصر و یمن درباره استثنای جنبش‌های آزادی‌بخش از تعریف تروریسم به استناد «مغایرت با هدف و منظور کنوانسیون» مخالفت کرده‌اند که متن نامه‌ها و مخالفت‌های مکتوب آن‌ها در سایت سازمان ملل موجود است.

در پایان، با توجه به سوابق مدیریتی و انقلابی شما اعضای محترم مجمع تشخیص و با توجه به نکات مهمی که خدمتتان گفته شد، ما جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم از شما درخواست می کنیم هر دو لایحه خطرناک موسوم (cft) و (پالرمو)، با اقدام انقلابی خود و رای بالا، رَد کنید تا باعث ناراحتی دشمنان و خوشحالی دوستان انقلاب فراهم گردد و بیشتر از این فشار بر معیشت مردم مظلوم با این خود تحریمی، انجام نشود.

والعاقبة للمتقین

جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم مجمع تشخیص مصلحت نظام دو لایحه تحریم ها حق شرط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ بعد از ۱۲ سال اولین آیین‌نامه اجرایی سند تحول بنیادین با نام آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در هیئت دولت تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا به ویژه شهیدان مطهری، رجایی و باهنر، پنج هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و دانش‌آموزان شهید غزه اظهار داشت: معلم جایگاه خطیر و رفیعی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که نیکی‌ها را می‌آموزد، افزود: در ادبیات رهبر معظم انقلاب درباره معلم گفته می‌شود او سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است؛ معلم کسی است که هویت آینده کشور را معماری می‌کند و به دست او سرمایه انسانی آینده کشور ساخته می‌شود و معلم کسی است که بزرگترین امانت ملت یعنی فرزندان به دست اوست و معلم شخصیت آنها را پرورش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان پرورش‌دهندگان فضیلت هستند، ادامه داد: از همه کسانی که در یک سال گذشته آموزش و پرورش را در انجام وظایف خود یاری رسانده‌اند، قدردانی و تشکر کنم.

صحرایی درباره عملکرد آموزش و پرورش همچنین گفت: آموزش و پرورش در دوره جدید سعی کرده است با ایجاد حلقه اتحاد، انسجام، همدلی، همفکری، هماهنگی، همسویی و جلب مشارکت همه دستگاه‌های تأثیرگذار در تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان این سرزمین را دنبال کند که یکی از سر حلقه‌های این اتحاد ائمه جمعه و جماعت هستند که به مثابه پیران و پدران مردم در دیار خود می‌توانند یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

وی با بیان اینکه در سالی که گذشت بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمرکز کردیم، افزود: خشنودیم که به اطلاع شما نمازگزاران برسانیم که در اجرای این سند توفیقات چشمگیری حاصل شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین، نظام تعلیم و تربیت اسلامی را پایه‌گذاری می‌کند، ادامه داد: مبنای این سند نظریه تعلیم و تربیت دینی و بومی است و به همین دلیل است که اجرای آن بسیار اهمیت دارد؛ ما در آینده بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اقداماتی که این سند خواسته، آموزش و پرورش کشور را اداره خواهیم کرد و برای آن نقشه راه طراحی کرده‌ایم که مطابق آن پیش خواهیم رفت.

صحرایی با بیان اینکه کار مهم دیگری که در آموزش و پرورش طی یک سال گذشته انجام شد، اصلاح فرآیند جذب معلم بود، ادامه داد: معلم با جایگاه رفیع و عظیمی که دارد باید با دقت، صحت و خردمندانه انتخاب شود؛ او باید فردی باشد که ما در واگذاری امانت‌های خود به او اطمینان کامل حاصل کنیم. بنابراین در سالی که گذشت تاریخی‌ترین استخدام کشور اتفاق افتاد، نه از این جهت که حدود ۷۰ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شد که از لحاظ کمیت بی‌سابقه است چرا که این رقم معادل با رقم جذب در چند وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه آنچه کار ما را متمایز کرد این بود که از لحاظ کیفیت، معلمان ویژه‌ای را انتخاب کرده‌ایم، عنوان کرد: سعی کرده‌ایم گزینش را بسیار دقیق پیاده کنیم و کسانی را پیدا کنیم که علاوه بر دانش، عشق و علاقه معلمی داشته باشند، امانتداران خوبی برای کشور باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندان این سرزمین ۳۰ سال در دستان معلمان هستند، اظهار کرد: هر معلمی به طور متوسط در طول خدمت خود هزار دانش‌آموز را تربیت می‌کند و جریان تربیتی یک جریان پیوسته و مستمر است؛ بنابراین معلم کارمند نیست و انتخاب او باید با دقت ویژه اتفاق می‌افتاد که چنین شد.

صحرایی با اشاره به اینکه بعد دیگر کار این است که دانشگاه فرهنگیان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و از روز نخست شکل‌گیری انقلاب اسلامی مقوله تربیت معلم مورد توجه قرار داشته در چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بود، گفت: دانشگاه فرهنگیان هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد، البته وضعیت آن با وضع مطلوب فاصله فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی به ما داده شده است، افزود: دانشگاه فرهنگیان بازهم افزایش ظرفیت داشته و در هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ کشور آزمون اختصاصیش را برگزار کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای جذب ۳۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بیش از ۶۰۰ هزار متقاضی در دانشگاه فرهنگیان داشتیم، ادامه داد: این نشان می‌دهد معلمی چقدر مورد توجه مردم است. کنکور اختصاصی و نظام جذب استاد اختصاصی دارد و یک معماری جدید برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری شده است.

صحرایی با بیان اینکه کار مهم دیگر ما در سال گذشته تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی بود، عنوان کرد: ما برای هر مدرسه به یک مربی پرورشی نیاز داریم که متأسفانه تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور مربی و معاون پرورشی نداشتند؛ امروز آزمون استخدامی جذب مربی پرورشی و تربیت بدنی و مشاور در سراسر کشور برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید، ۴۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان با یکدیگر رقابت کردند که ۱۹ هزار نفر از آن‌ها در این رشته جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در امور پرورشی کارهای بزرگی انجام شد، گفت: اولین اقدام طرحی به نام «امید، ایمان، خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت» که همه کلمات آن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی شد و بر مبنای آن سامانه‌هایی ایجاد شد و فعالیت‌های پرورشی گسترده در سراسر کشور انجام گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند و بیش از ۸ هزار گروه سرود در کشور شکل گرفت، بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردوی راهیان پیشرفت، راهیان نور، زیارت اولی‌ها و سایر اردوها برگزار کردیم که امسال نیز نهضت اردویی را دنبال خواهیم کرد.

صحرایی با بیان اینکه مراسم اعتکاف سال گذشته تاریخی بود، افزود: ۴۴۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند و دشمنان که گفته بودند نسل جدید همانند نسل گذشته نیستند را ناامید کردند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ درصد رشد معتکفین در میان دانش آموزان را داشتیم، در ماه مبارک رمضان محفل‌های قرآنی دانش آموزی شکوه پیوسته‌ای داشت، ۲۰ هزار محفل در ماه مبارک رمضان برگزار و از خادمان و قهرمانان قرآنی تجلیل شد. جشن‌های تکلیف برگزار و باشگاه قله‌های فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت که نشان از عزم این کانون جهت تحول در امور پرورشی و تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش با تشریح اقدامات انجام شده برای تقویت مدارس دولتی، اظهار داشت: قانون برای آنها تدوین شده و پیوسته به دنبال اصلاح وضع آنها هستیم؛ قانون مدارس غیردولتی توسط مجلس اصلاح شد، مهدهای کودک در سراسر کشور ساماندهی و بعد از ۱۲ سال اولین آئین نامه اجرایی سند تحول بنیادین با نام آئین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان از هیئت دولت بیرون آمد.

منبع: ایرنا

کد خبر 750315

دیگر خبرها

  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود