Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@07:40:11 GMT

اعدام عوامل حمله به کلانتری کوی مجاهد اهواز

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۸۶۸۴

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه با انتشار این خبر نوشته است: بامداد روز ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ افرادی مسلح با یک خودروی سرقتی پژو ۴۰۵ به کلانتری ۲۲ کوی مجاهد اهواز هجوم آوردند و طی این حمله مسلحانه دو نفر از پرسنل کلانتری به نام‌های ستوان علی بخش حسنوند و استوار عزیزالله بهمئی را به شهادت رساندند و از محل جنایت گریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید حسنوند پدر سه فرزند بوده و شهید بهمئی نیز در زمان جنایت یک فرزند ۹ ماهه داشت. تروریست‌ها در زمان حمله، ابتدا، نگهبان کلانتری ۲۲ مجاهد اهواز را با شلیک گلوله مجروح و وارد کلانتری شدند. سپس، به محض ورود به داخل مقر انتظامی اقدام به تیر اندازی به سمت ماموران کردند و پس از به رگبار بستن ماموران انتظامی، با تهدید از محل متواری شدند. در این اقدام تروریستی، گروهبان یکم عزیزالله بهمنی و ستوان سوم علی بخش حسنوند به علت اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند. همچنین سرباز حسین آلبوبالد و گروهبان یکم مسلم یادگاری نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند. تروریست‌ها پس از فرار از محل جنایت، کلیپی در کوی علوی اهواز با مضمون حمایت از گروهک‌های تروریستی در فضای مجازی منتشر کردند.

صدور کیفرخواست با ۱۲ عنوان اتهامی

در نهایت در فاصله ۲۴ ساعت بعد از جنایت تروریست‌ها دستگیر و مراحل قانونی پرونده ان‌ها بلافاصله اغاز می‌شود. بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات این افراد، دایر بر مشارکت در محاربه اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی، ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی به مأمورین کلانتری ۲۲ اهواز، قتل عمدی ماموران نیروی انتظای، تهدید و قدرت نمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و تهیه کلیپ و پخش آن در فضای مجازی، مشارکت در سرقت مسلحانه چهار دستگاه خودرو سواری حمل و نگهداری سلاح گرم غیر مجاز جنگی (کلاشینکف)، عضویت در گروهک‌های تروریستی (جبهة التحریر الأهواز و...) و ...... بوده است

پس از برگزاری جلسات دادرسی، دادگاه اقدام به صدور رای کرد. بر اساس رای دادگاه، متهمان ناصر خفاجیان زاده، حسین سیلاوی اصل و علی خسرجی عطایی به اعدام محکوم شدند که در نهایت شعبه رسیدگی کننده دیوان عالی کشور، رای دادگاه بدوی را تایید کرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلانتری کوی مجاهد اهواز اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هجوم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهر جنوبی رفح صدای معروف‌ترین مرکز اسلامی مصر موسوم به الازهر را نیز درآورد. این مرکز اسلامی در واکنش به عملیات زمینی صهیونیست‌ها در رفح گفته است: «ما حمله تانک‌های اشغالگر اسرائیل از سمت فلسطین به گذرگاه زمینی رفح را به شدت محکوم می‌کنیم.»

الازهر همچنین حمله تانک‌های اشغالگر اسرائیل به گذرگاه زمینی رفح از سمت فلسطین را یک جنایت جنگی تمام عیار خواند و از جامعه اسلامی و سایر دولت‌ها خواستار محکومیت این اقدام تل آویو شد.

پیش از این نیز، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهاجم اسرائیل به رفح را گسترش دامنه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه توصیف کرد. این نهاد اسلامی در ادامه افزود که تهاجم ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح، نقض آشکار تصمیمات و رویه‌های مصوب در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

علاوه بر این، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به تحولات غزه و هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به آنجا اعلام کرد: «دستور تخلیه اسرائیل در رفح و عملیات زمینی منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد.»

گریفیتس تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح از ورود سوخت جلوگیری می‌کند و حرکت کمک‌ها و پرسنل را به داخل غزه و خارج از غزه محدود می‌کند.

این مقام سازمان ملل همچنین افزود که تیم‌های ما هنوز در رفح حضور دارند و در آنجا بیش از یک میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک هنوز زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در واکنش به تجاوز اشغالگران قدس به مردم مظلوم رفح در سخنانی اعلام کرد: شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح در نوار غزه، آزادی اسیران و توقف تهاجم به رفح یک تراژدی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: ادامه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح باعث نگرانی است؛ تهاجم گسترده منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

آنتونیو گوترش در ادامه افزود: بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه دارد و این گذرگاه‌ها باید فوراً بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اسرائیل تشدید تنش‌ها را متوقف کند و در تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه مشارکت سازنده داشته باشد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط نیروهای اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

پیشتر مصر، برزیل، ونزوئلا و سازمان همکاری اسلامی نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را محکوم کرده بودند. با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح، «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه نیز از پیوستن آنکارا به شکایت «نسل کشی در غزه» آفریقای جنوبی براساس بندهای ۶۲ و ۶۳ خبر داد.

برهمین اساس برخی منابع عبری از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. به دنبال انتشار این خبر دستگاه وزارت خارجه و لابی‌های اسرائیل در واشنگتن با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال جلوگیری از صدور این حکم هستند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز با انتشار گزارشی اختصاص مدعی شد که کریم خان مسئول اصلی رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در نامه‌ای از سوی ۱۲ نماینده مجلس آمریکا تهدید شده است. در متن این نامه آمده است که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام به صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو کند، آنگاه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های سختی علیه کریم خان وضع خواهد کرد.

کد خبر 6099941

دیگر خبرها

  • اقدام جالب باشگاه نساجی برای دیدار حساس در اهواز
  • الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است