Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جاسم حیدری، یکی از اعضای اصلی گروهک تروریستی حر که النضال العربی لتحریر الاهواز و جبهه النصره پس از انجام رسیدگی‌های قضائی مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

چهارم آذرماه سال ۹۴ بود که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به صورت رگبار به سمت در و دیوار کلانتری ۱۷ کوی علوی اهواز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجمان مسلح در ادامه از تیراندازی و عملیات خرابکاری خود جهت انتشار در فضای مجازی فیلم و عکس تهیه کردند و صحنه جرم گریختند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از این داشت که تیراندازی با استفاده از تفنگ کلاشینکف بوده و تعداد ۱۸ پوکه از روبروی مقر کلانتری جمع آوری شد.

تحقیقات زیر نظر دستگاه قضائی ادامه داشت تا اینکه فردی به نام جاسم حیدری به عنوان عامل اصلی این اقدام شناسایی و دستگیر شد. بررسی سوابق جاسم حیدری حکایت از آن داشت که این فرد در سال ۱۳۸۷ به جرم سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی به ۵ سال حبس محکوم شده بود و مدتی پس از گذراندن دوران حبس و آزادی از زندان به افکار گروهک‌های تکفیری تمایل پیدا کرده و با این گروهک‌های جلساتی را به صورت مخفیانه برگزار می‌کرده است.

تحقیقات حاکی از این بود که جاسم حیدری با هدایت گروهک تروریستی حر که النضال العربی با دریافت مبالغی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی از حملات مسلحانه خود کرده و برای پخش در اختیار شبکه‌های سعودی قرار داده است.

این تمام اقدامات مجرمانه جاسم حیدری نیست؛ چرا که تحقیقات نشان می‌دهد که این فرد به عضویت گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوسته و دوره‌های نظامی و تکفیری را در آنجا گذرانده است؛ علاوه بر این، جاسم حیدری، در عملیات‌های تروریستی مختلف در سوریه نقش داشته و به هلند، ترکیه، یونان و اتریش برای همکاری با گروهک‌های تروریستی رفته بوده است.

جاسم حیدری هر ماه مبالغی از طرف ترکیه، قطر، عربستان و آمریکا دریافت می‌کرده است.

با صدور کیفرخواست، پرونده اقدامات خرابکارانه جاسم حیدری به دادگاه ارجاع شد. بر اساس کیفرخواست صادره، جاسم حیدری متهم به عضویت در گروهک‌های تروریستی جبهه النصره، اخبارالشام و جیش الحر و… است.

پس از تشکیل جلسات دادرسی، دادگاه در خصوص اقدامات تروریستی جاسم حیدری اقدام به صدور رأی کرد. بر اساس رأی دادگاه، اقدامات جاسم حیدری مشمول عنوان مجرمانه بغی می‌شود و بر همین اساس دادگاه، جاسم حیدری را محکوم به اعدام کرد.

با فرجام خواهی متهم، پرونده برای بررسی در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفت که در نهایت پس از انجام بررسی‌های لازم، شعبه رسیدگی کننده در دیوان عالی کشور رأی دادگاه بدوی را تأیید کرد.

کد خبر 5159533

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه النصره دادگستری خوزستان حکم اعدام گروه های تروریستی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد گرگان زلزله بوشهر کرونای انگلیسی اردبیل بارش برف شهید شیراز جبهه النصره جاسم حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود

به گزارش خبرآنلاین،‌نوروزی،‌ حقوق‌دان گفت: من تصورم این است واحتمال می‌دهم که حکم توماج در دیوان نقض می‌شود.

او افزود: اینطور که یکی از وکلای توماج صالحی گفت حتی فرصت ایشان در دادگاه خیلی کم بوده که بخواهد از خودش دفاع کند.

نوروزی گفت: اینکه اتهامات توماج صالحی چطور منجر به فساد فی‌الارض و صدور حکم اعدام شده را باید دادگاه رسیدگی کننده پاسخ دهد. وقتی سیاست درامر قضا مداخله داشته باشد تبعیض هم نتیجه آن خواهد بود.

او ادامه داد: امیدوارم امیرحسین مقصودلو (تتلو) هم با مجازات سنگین روبرو نشود. ولی مسئله این است که درفرایندهای قضایی چندگانگی دیده شده مثلا درحوزه مطبوعات بعضی از روزنامه‌نگارها با ساده‌ترین مطالب بازداشت و محکوم شدند.

نوروزی گفن: ولی کسانی هستند که زیان‌بارترین مطالب را می‌گویند یابدترین اقدامات مثل انتقال زمین را انجام می‌دهند و کسی با آن‌ها کاری ندارد یا همین که شخصی گفت ایران آماده تولید بمب اتم است، ولی هیچ کس با اوکاری نداشت.

او ادامه داد: سلیقه‌ای اجرا شود، ولی تجربه امروز جامعه ایران این است که بله، قانون را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899620

دیگر خبرها

  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند