Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نیل گیمن، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی در پیامی تصویری که برای صفحه توییتر ted فرستاده است، از ماهیت سخت و قدرتمند وجود آدمی و چیزهایی شکننده مثل قلب‌ها و رویاها می‌گوید. نیل گیمن را بیشتر برای داستان‌هایی چون کرولاین که انیمیشنی به همین نام از روی آن ساخته شده و سریال‌های «خدایان امریکایی» American) Gods) و «پیش‌گویی‌های نیک» (Good Omens) می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیل گیمن درباره زمانه شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در این دوره با آن مواجهیم می‌گوید. او معتقد است زندگی آدمی اکنون به وقفه میان دم و بازدم شبیه است: «از من خواسته شده درباره مقاومت، شکنندگی و ترمیم و بهبودی در این وقفه عجیب و غریب جهان بگویم. گمان نمی‌کنم کلمه‌ای برای فاصله بین یک نفس و نفس بعدی وجود داشته باشد، یا کلمه‌ای برای وقفه میان دم و بازدم. اما به نظر می‌رسد، این دقیقا همان جایی است که ما الان هستیم. ما در این وقفه زندگی می‌کنیم، در جهانی با مردمی که منتظرند دوباره نفس بکشند.

«وقتی به این فکر می‌کردم که برای امروزمان چه بگویم، یاد چیزی افتادم که مدت‌ها پیش گفتم. نوشته بودم چیزهای شکننده زیادی در این جهان وجود دارد. گذشته از همه چیزها، آدم‌ها هم خیلی راحت می‌شکنند؛ همین‌طور قلب‌ها و رویاها. و نوشتم با وجود این، یک ویژگی عجیب چیزهایی که فکر می‌کنیم شکننده‌اند، حقیقت قدرتمند بودن آن‌ها است.

«وقتی بچه بودیم با تخم‌مرغ حقه‌هایی سوار می‌کردیم تا نشان دهیم با آن روزنه‌های مرمرین محکمشان، تا چه اندازه می‌توانند مستحکم باشند. به ما می‌گفتند بال زدن یک پروانه کوچک در جای درست، می‌تواند طوفانی در دل اقیانوس به پا کند. قلب‌ها ممکن است بشکنند، اما همین قلب‌ها، قوی‌ترین عضله‌ها هستند. در طول یک زندگی در هر دقیقه ۷۰ بار خون پمپاژ می‌کنند و به ندرت در انجام این کار دچار لغزش می‌شوند. حتی رویاها، ظریف‌ترین و لمس‌ناپذیرترین چیزها در این جهان، ثابت می‌کنند که به شکل چشم‌گیری در مقابل کشته شدن مقاومند.

«داستان‌ها هم مثل انسان‌ها، تخم مرغان آوازه‌خوان، بال پروانه‌ها، قلب آدمی و رویاها چیزهای شکننده‌ای هستند. از چیزهایی نه چندان قوی و ماندگار چون حرف‌ها و مشتی علامت نگارشی ساخته شده‌اند. یا کلماتی‌اند در هوا، مرکب از صداها و ایده‌ها، انتزاعی و نادیدنی که وقتی به کلام می‌آیند، ناپدید می‌شوند. و چه چیزی شکننده‌تر از آن‌ها؟ اما تعدادی از داستان‌ها، نمونه کوچکی از آن‌ها، قصه مردمی که وارد ماجراها می‌شوند و یا آن‌هایی که شگفتی‌ها را تجربه می‌کنند، داستان وقایع شگفت‌انگیز و هیولاها، از همه مردمی که آن‌ها را روایت می‌کنند، بیشتر زنده می‌مانند. و تعدادی از آن‌ها حتی بیشتر از سرزمین‌هایی که در آن خلق شده‌اند، عمر می‌کنند.

ما سخت‌تر از آنیم که به نظر می‌رسیم. سخت‌تر و قوی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم. داستان‌های ما بیشتر از خودمان زنده خواهند ماند، پس بیایید داستان‌های خوبی بسازیم. آنچه می‌شکند، ممکن است ترمیم شود. با آرزوی بخت بلند و سلامتی برای همه‌مان.»

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 کد خبر 504958 برچسب‌ها سینمای جهان كروناويروس ادبیات کتاب - کودک و نوجوان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان كروناويروس ادبیات کتاب کودک و نوجوان داستان ها تر از آن قلب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی