Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بررسی آماری آخرین وضع بیماری کرونا در استان سمنان از دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود، نشان می‌دهد که تا روز ۱۱ اسفندماه امسال، ۲۵ هزار و ۱۹۲ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

از این تعداد، تاکنون هفت هزار و ۶۴۴ نفر از بیماران با تلاش کادر بهداشت و درمان در سراسر استان سمنان بهبود یافته‌اند و متأسفانه، ۹۲۴ نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار افزایش قابل‌توجهی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

بررسی آمارهای منتهی به ۱۱ اسفندماه نیز از شرایط خاص همه‌گیری این ویروس در سراسر استان سمنان حکایت دارد.

بر این اساس، در آخرین آمار ارائه‌شده قبل از ۱۱ اسفندماه در استان سمنان، ۶۴ مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است.

هم‌اکنون ۱۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و در روزهای منتهی به ۱۱ اسفندماه، ۱۵ نفر از بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیماران کووید ۱۹ استان سمنان ۱۱ اسفندماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در پیام گرامیداشت روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی از اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات برای حمایت بیشتر از این بیماران سخن گفت.

متن پیام رئیس سازمان غذا و دارو

۱۸ اردیبهشت، روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی است بیماران تالاسمی هم جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند در گذشته دغدغه نظام سلامت افزایش طول عمر این عزیزان بیمار خاص بود اما امروز به فکر افزایش کیفیت زندگی و ارائه زندگی مطلوب با افزایش سطح بهداشت مانند همه هموطنان است.

تصویر امروزی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس حتی برای بدبین‌ترین افراد نیز تردیدی از توانمندی عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها باقی نگذاشته است.

جامعه امروز ایران به خوبی بر این موضوع آگاه است که با درمان مطلوب می‌توان از بیمار خاص، فردی پویا، قابل اعتماد و با انگیزه‌ای ساخت که صرفاً صفت بیمار خاص را در کوی و برزن زندگی به دنبال خود می‌کشد و بیماری از زندگی اش رخت بربسته است.

تعداد بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل و اینترمدیا شناسایی شده در کشور ما که شیوعش هم در آن یکسان نیست به حدود ۲۳ هزار نفر می‌رسد که در نوار ساحلی و در استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر میزان ابتلاء به این بیماری معمولاً بیشتر است.

سازمان غذا و دارو همواره در تلاش است تا داروی بیماران تالاسمی را به نحوه مطلوب‌تری تأمین کند به طوری که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تأمین شد.

ما در تأمین داروهای تالاسمی تلاش می‌کنیم نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد.

همچنین امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از بیماران خاص داشته باشیم.

کد خبر 6098032 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید