Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:28:35 GMT

سیدجلال، فراتر از یک کاپیتان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۹۷۸۰

سیدجلال، فراتر از یک کاپیتان

خبرگزاری آریا- پرسپولیس با تک گل سیدجلال حسینی موفق شه سه امتیاز ارزشمند کسب کند.
به گزارش آریا، پرسپولیس و سایپا در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید. تک گل سرخ ها را سیدجلال حسینی در دقیقه 6 به ثمر رساند. با این پیروزی، پرسپولیس با 33 امتیاز صدرنشین ماند و سایپا نیز 17 امتیازی ماند و در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاپیتان پرسپولیس با گلی که امروز مقابل سایپا به ثمر رساند 4 گله شد تا در جدول گلزنان لیگ کنار وریا غفوری و مهدی قائدی قرار بگیرد. فوتبال بازی تک نفره نیست اما آمارهایی این چنینی می تواند ارزش یک بازیکن را در ترکیب تیمش نشان دهد. نگاهی به جدول گلزنان نشان می دهد سیدجلال حسینی تا به این جای کار 4 گل برای پرسولیس به ثمر رسانده است و جالب اینجاست که وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال و مهدی قائدی به عنوان ستاره این تیم نیز هر کدام 4 گل به ثمر رسانده اند. اما واقعیت این است که گل های سیدجلال به مراتب ارزش بیشتری داشته و او به تنهایی توانسته 6 امتیاز برای پرسپولیس کسب کند.
اگرچه عنوان می شود سیدجلال حسینی امروز برای پرسپولیس گل سه امتیازی به ثمر رساند اما واقعیت این است که اگر این گل به ثمر نمی رسید پرسپولیس و سایپا هرکدام یک امتیاز کسب می کردند و از این رو گل او به سایپا دو امتیازی بوده است. با همین استدلال نگاهی به گل های زده سیدجلال حسینی، وریا غفوری و مهدی قائدی نشان می دهد که ارزش گل های کاپیتان پرسپولیس از مجموع گل هایی که غفوری و قائدی برای استقلال زده اند، ارزشمند تر بوده است. چرا که سیدجلال با گل زنی هایش به تنهایی 6 امتیاز برای پرسپولیس جمع کرد در حالی که این عدد برای تمام گلهایی که وریا و قائدی مجموعا به ثمر رسانده اند، عدد 4 است.
نگاهی به این آمار نشان می دهد سیدجلال حسینی که به تنهایی 4 گل برای پرسپولیس زده، به مراتب گل های ارزشمندتری را برای تیمش به ثمر رسانده است. ارزش کار سیدجلال زمانی بیشتنر به چشم می آید که او به عنوان مدافع میانی برای پرسپولیس 4 گل زده در حالی که وریا عفوری در دوبازی که برای استقلال گل زده مدافع نبوده و در پست وینگر بازی کرده و مهدی قائدی هم که اساسا مهاجم استقلال است و البته ستاره این فصل استقلال.
پرسپولیس در اولین بازی نیم فصل دوم خود موفق شد تیم سایپا را با نتیجه یک بر صفر شکست داده و بار دیگر صدر را از سپاهان پس بگیرد. تک گل این دیدار را سید جلال حسینی به ثمر رساند، مدافع 39 ساله‌ای که به اندازه چهار فصل گذشته خود در این فصل گل زده است تا جای خالی عیسی آل‌کثیر، مهاجم محروم سرخ‌ها نیز احساس نشود. فوتبالِ خیلی از بازیکنان به سه مقطع تقسیم می شود. مقطع اول زمانی است که یک بازیکن در سال های ابتدایی فوتبالش قرار دارد؛ تلاش می کند، می جنگد و می درخشد تا دیده شود. اگر این تلاش ها مثمرثمر باشند، بازیکن یاد شده وارد مقطع زمانی دوم خواهد شد؛ مقطعی که مهمترین بخش فوتبالی یک بازیکن را شامل می شود؛ در این مرحله است که او جذب باشگاه های بزرگ می شود و جایگاهی ثابت هم در تیم ملی کشورش پیدا می کند. حفظ این مقطع زمانی بسیار سخت است و معمولا نسبت به توانایی ها و زندگی شخصی هر بازیکن، متفاوت است. بعد از چند سال که این مقطع به پایان رسید، مقطع سوم از راه می رسد؛ مقطعی که بازیکن یاد شده دیگر جایی در تیم ملی ندارد و نزول باشگاهی اش نیز شروع شده است؛ اینجاست که باید آقای بازیکن کفش هایش را بیاویزد مگر آن که با یک سوپر استار طرف باشیم.
یحیی گل محمدی درخصوص سیدجلال حسینی گفت: سیدجلال نه تنها به عنوان بازیکن بالای 35 سال، بلکه بهترین بازیکن لیگ است. او یک زندگی حرفه ای دارد. وقتی ساعت 12 تمرین داریم، سیدجلال ساعت 10/30 در محل حاضر است و با زندگی حرفه‌ای، بدنش را سالم نگه داشته است. او خیلی خوب موقعیت شناسی می کند و می داند توپ کجا فرود می آید. تمرین هم زیاد می کنیم درخصوص ضربات ایستگاهی ولی خب سید ذاتا شم گلزنی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیدجلال فراتر از یک کاپیتان سیدجلال حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالیشاه به بازی سپاهان رسید

امید عالیشاه کاپیتان سرخپوشان ، شرایط حضوردر مسابقه حساس با سپاهان را پیدا کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس می‌تواند تیمش را در بازی حساس با سپاهان همراهی کند. این بازیکن در بازی مقابل صنعت نفت آبادان دچار مصدومیت شد، ولی بعد از انجام مراحل درمانی، حالا به شرایط بازی رسیده است.

بر اساس این گزارش، عالیشاه از لحاظ پزشکی مشکلی برای بازی فردا با سپاهان ندارد، ولی اینکه او برای این بازی در لیست پرسپولیس قرار بگیرد یا نه، به تصمیم اوسمار لوس ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس مربوط می‌شود.با غیبت دانیال اسماعیلی فر و بیرانوند بازگشت عالیشاه می تواند خبر خوبی برای اوسمارباشد.

دیدار حساس  پرسپولیس - سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 19:300 فردا (چهارشنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»
  • کاپیتان یونایتد: باید بخواهند تا اینجا بمانم!
  • عالیشاه به بازی سپاهان رسید
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/استقلالِ خلیح فارس پولدار شده است!
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • واکنش رجاییان به شایعه حضور لیموچی در استقلال و پرسپولیس: او قرارداداد ۲ ساله دارد/اولین چک فخرالدینی پاس شده است
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان