Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@14:16:57 GMT

مرز سیرانبند بانه در یک قدمی رسمی شدن قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۹۸۰۴

فرماندار بانه گفت: براساس تفاهم نامه منقعد شده بین دولت‌ مرکزی عراق و ایران، مرز سیرانبند این شهرستان در یک قدمی رسمی شدن قرار گرفت.

اسماعیل رستم‌پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید "هفال ابوبکر حسین" استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان از مرز سیرانبند بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز سیرانبند بانه در یک قدمی رسمی شدن قرار گرفت و به زودی و واردات و صادرات کالا در آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: در صورتی که طرف عراقی این رسم را به صورت رسمی قبول کند و شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند امکان ترد مسافر در این مرز هم ممکن خواهد بود.

فرماندار بانه رسمی شدن مرز سیرانبند بانه را موجب رونق هرچه بیشتر این شهرستان دانست و گفت: تاکنون دولت مرکزی عراق به دلایلی از رسمی شدن این مرز اجتناب کرده است و هنوز زیرساخت‌های تبادل کالا در سیرانبند تکمیل نشده است.

امروز سرلشکر "چتو صالح سعید" معاون وزیر امور خارجه اقلیم کردستان عراق، "هفال ابوبکر حسین" استاندار سلیمانیه و "زانا رحمن رحیم" فرماندار شهر پنجوین اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی از مرز سیرانبندد بانه بازدید کردند و قرار است با "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان در زمینه صادرات و اردات کالا در این مرز بحث و تبادل نظر کنند.

مرز سیرانبند بانه در نزدیکی روستای تخلیه شده سیرانبند و در ۲۵ کیلومتری غرب بانه واقع شده است و به لحاظ فعالیت‌های تجاری تاریخچه‌ای بیش از ۱۳۸۰ سال بویژه در بخش صادرات کالا دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه، همیشه مورد توجه فعالان اقتصادی منطقه بوده و در همه شرایط زمانی فعالیت در این مرز برقرار بوده است.

 شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب ها: کردستان ، بانه ، عراق ، مرز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N7E

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کردستان بانه عراق مرز مرز سیرانبند بانه رسمی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پس از شماره گذاری کالا‌ها و خدمات ورزشی، شماره رمزینه به صاحبان کالا داده می‌شود که می‌توانند روی اثر خود حک کنند و متقاضیان با بارگزاری آن به اصالت و هویت کالا پی خواهند برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)