Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: مصوبه دولت برای افزایش تعرفه برق، منجر به افزایش چند برابری درصدی هزینه انرژی در جریان تولید می‌شود و در نهایت با افزایش قیمت نهایی، مصرف کننده نهایی متضرر خواهد شد. ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مصوبه دولت برای افزایش قیمت برق واحد‌های صنعتی که انشعاب برق بالای ۲ مگاوات دارند، اظهار کرد: مصوبه دولت برای افزایش تعرفه برق، منجر به افزایش چند برابری درصدی هزینه انرژی در جریان تولید می‌شود و در نهایت با افزایش قیمت نهایی، مصرف کننده متضرر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در سال‌های گذشته واحد‌های تولیدی از افزایش هزینه حامل‌های انرژی منتفع نشده اند، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم مقرر شده بود که از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه، ۱۱ هزار میلیارد تومان در راستای حمایت از تولید به بخش صنعت پرداخت شود، اما در ادامه این رقم به ۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و با وجود افزایش هزینه‌های سوخت کمکی به بخش تولید صورت نگرفت و بسیاری از واحد‌های صنعتی با زیان انباشت و یا کاهش سود مواجه شدند. بیشتر بخوانید: ضرورت کاهش قیمت تمام شده برق با بهره گیری از ابزار‌های نوین وی با بیان اینکه افزایش حامل‌های انرژی بدون زیرساخت جز تعطیلی و افزایش قیمت آورده‌ای برای مصرف کنندگان ندارد، تصریح کرد: بخش خصوصی مشکلی با واقعی سازی حامل‌های انرژی ندارد، اما باید در قیمت گذاری نهایی کالا این تغییرات قیمتی را لحاظ کرد و دیگر نمی‌توان توقع فروش با قیمت تکلیفی را داشت.
رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: افزایش ۳.۵ برابری قیمت بسته به میزان استفاده واحد صنعتی از برق متفاوت است و نمی‌توان برآورد دقیقی از افزایش قیمت نهایی کالا‌ها اعلام کرد.
وی افزود: ۸۰ درصد درآمد ناخالص کشور مربوط به واحد‌های بزرگ صنعتی است و ۸۹ درصد اشتغال مربوط به واحد‌های کوچک و متوسط صنعتی است، افزایش هزینه‌های تولید در واحد‌های بزرگ به وصرت سلسله وار بر واحد‌های کوچک نیز تاثیر گذار خواهد بود.
روغنی عنوان کرد: واحد‌های بزرگ صنعتی با صادرات این افزایش هزینه را جبران خواهند کرد، اما سایر واحد‌ها در زنجیره توزیع با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: افزایش درآمد‌های دولت با فشار به بخش صنعت مشکلات فراوانی را برای واحد‌های تولید ایجاد خواهد کرد و اقدامات دیگری مانند بهبود فضای کسب و کار می‌تواند دولت را منتفع کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزایش هزینه افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند