Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@21:45:17 GMT

خطر ورشکستگی بیخ گوش صنعت مواد غذایی ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۹۹۶۴

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا درباره همه گیری ویروس کرونا و اثرات منفی ناشی از آن بر مصرف خانواده‌ها و چرخه اقتصاد، هشدار داد.

 سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا درباره اعمال محدودیت‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در این کشور و اثرات منفی ناشی از آن بر مصرف خانواده‌ها و چرخه اقتصاد در بخش مواد غذایی، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآستانه به اصطلاح تغییر رنگ بندی مناطق مختلف ایتالیا به علت همه گیری دوباره و گسترده ویروس کرونا از روز دوشنبه یکم ماه مارس امسال (۱۱ اسفند ۹۹) که به صنف‌های مختلف مواد غذایی از جمله رستوران داری و در ادامه نیز به تامین مواد غذایی لطمه می‌زند، سازمان خواربار و کشاورزی این کشور درباره عواقب ناشی از آن هشدار داد و اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ میلادی (۹۹ شمسی)، مصرف مواد غذایی خارج از خانه شهروندان ایتالیایی (مانند مراجعه به رستوران ها، پیتزا فروشی‌ها و کافه ها) به کم‌ترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسیده بود. این موضوع، بیش از همه به صاحبان مشاغلی مانند رستوران داری زیان وارد کرده، به طوریکه گردش مالی آن‌ها ۴۸ درصد، برابر با ۴۱ میلیارد یورو کاهش یافته است.
این سازمان هشدار داد، نیازمند به کمک‌های فوری اقتصادی به بخشی از بازار کار ایتالیا هستیم که برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است؛ بنابراین نیاز به کمک‌های فوری است تا بتوان این بخش از اقتصاد و اشتغال کشور را نجات داد. در واقع، صحبت از دفاع از ثروت اولیه کشور با زنجیره ملی مواد غذایی کشاورزی به ارزش ۵۳۸ میلیارد یورو، برابر با ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (ایتالیا) است. خبرگزاری صداوسیما/ برچسب ها: ایتالیا ، مواد غذایی ، ورشکستگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N86

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ایتالیا مواد غذایی ورشکستگی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب