Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه در نشستی خبری در واشنگتن گفت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا توافقات غیر قانونی را علیه منافع آمریکا و وزارت دادگستری امضا کرده است.

بر این اساس، الخاندرو مایورکاس افزود: دولت ترامپ سیستم مهاجرتی کشور را کاملا از هم گسیخته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کسانی که در حال حاضر تمایل دارند به مرز‌های آمریکا پا بگذارند می‌گوییم باید منتظر باشند؛ این مسئله به گذر زمان برای بازسازی سیستم مهاجرت پذیری از صفر نیاز دارد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد تصمیم گرفته ایم کمیته‌ای را برای بررسی وضعیت خانواده‌هایی که به علت اقدامات مهاجرتی ترامپ دچار ضرر شده اند، ایجاد کنیم چرا که دولت ترامپ کودکان مهاجر را به مکزیک می‌فرستاد، ولی ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که دولت ترامپ از ۲۰ مارس (اول فروردین) تا ماه سپتامبر تحت قوانین مرتبط با محدودیت‌های کرونایی در این کشور، حدود ۸۸۰۰ کودک مهاجر بدون همراه را از این کشور اخراج کرده است.

این آمار در حالی اعلام شده است که دولت ترامپ پیشتر از افشای شمار این کودک مهاجران اخراجی امتناع کرده بود. پیشتر در ماه ژوئن (خرداد- تیر) شمار این کودک مهاجران حدود دو هزار نفر اعلام شده بود. دولت ترامپ از اول فروردین قوانین مرزی جدیدی را اعمال کرد و مدعی شده بود این قوانین اضطراری جدید با هدف مقابله با گسترش شیوع کرونا بوده است.

از آن تاریخ به امروز نیرو‌های مرزی آمریکایی به استناد قوانین جدید، این کودک مهاجران بدون همراه را از مرز آمریکا- مکزیک اخراج و به کشورهایشان بازگردانده اند. ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست جمهوری رویکرد خصمانه و افراطی را در قبال مهاجران قانونی و غیرقانونی در پیش گرفته بود که انتقاد‌های جهانی گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

کارشناسان امور مهاجرت معتقدند که قوانین مهاجرتی جدید دولت آمریکا مهاجران به ویژه کودکان را در خطر جدی قرار می‌دهد. گزارش شده که تحت این قوانین، کودکان برای روز‌ها و یا برخی هفته‌ها در هتل‌هایی نگه داری می‌شوند تا روند اخراج آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ قوانین مهاجرتی دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به هرگونه تنش‌زایی از سوی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین در رویارویی با حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه که به شکلی همه‌جانبه و زشت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، اعلام می‌کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما بر اهمیت مراقبت از یکپارچگی و صلابت جبهه داخلی یمن در رویارویی با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در قبال امنیت و ثبات منطقه، دریای سرخ، دریای عرب، باب المندب و اقیانوس هند اعلام می‌داریم. هیچ‌کدام از اقداماتی که نیروهای مسلح انجام می‌دهند خلاف قوانین بین‌المللی و بشری نیست.

علاوه بر این «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در خصوص روند صلح میان این کشور و عربستان سعودی اعلام کرد: طرف سعودی باید از گام کاهش تنش به گام لازمه صلح قدم بردارد. عربستان باید در خصوص روند گفت‌وگوها با یمن، منافع ملی خود را بر منافع ملی آمریکا مقدم کند.

کد خبر 6093511

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت