Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:02:15 GMT

مشکل ورق فولادی در نظام توزیع است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۲۱۸

مشکل ورق فولادی در نظام توزیع است

 امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود ورق فولادی و مشکلات صنعتگران این حوزه اظهار کرد: مشکل از نظام توزیع است. میزان تولید و توزیع امسال و سال گذشته را که با هم مقایسه کنید متوجه خواهید شد که تولید کفاف کشور را می دهد، اما نظام توزیع ایراد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شبکه توزیع مشکل دارد، گفت: برای هر مشکلی که در کشور ایجاد می‌شود یک دستورالعملی ارائه می‌کنیم و برای مشکل بعدی دستورالعمل متناقضی صادر می کنیم و نتیجه آن مشکلات امروز است. در تولید ورق فولادی هر ساله افزایش تولید داریم و به نظر می رسد نظام توزیع نمی‌تواند همپای آن حرکت کند. تولید به اندازه نیاز کشور وجود دارد، اما مشکلات نظام تولید و احتکار‌هایی که در برخی موارد صورت می‌گیرد برای مصرف کننده دردسر ساز می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

تولید داخل صنعت فولاد را در دوران تحریم نجات داد

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: از طرفی حاشیه بازاری برای ورق فولادی به وجود آمده است که نتیجه آن سود آوری برای نظام دلالی است. این حاشیه بازار نه به جیب مصرف کننده‌ها می رود و نه سر از بخش تولید در می‌آورد بلکه عده‌ای دلال از این سود می برند.

همچنین مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: علی رغم تولید مازاد فولاد در کشور با مشکل در تامین ورق مواجه و در مورد بیلت‌ها با ۸ تا ۱۰ میلیون تن مازاد تولید رو به رو هستیم، اما در ورق‌های فولادی با مشکل کمبود در زمان توزیع مواجه هستیم.

صادقی نیارکی گفت: نسبت به پروانه‌های صادره و رشد تولیدی که در لوازم خانگی و خودرو داریم با کمبود ورق مواجه هستیم. با توجه به تقاضایی که در حوزه ورق‌های فولادی وجود دارد باید میزان عرضه آن بسیار کنترل و مرتب شود تا تولید کننده‌ها هم بتوانند برای تولید برنامه ریزی کنند.

او با اشاره به تاثیر شیوه نامه مدیریت صنعت فولاد، گفت: باید تمام فولاد تولیدی کشور وارد بورس  و تمام زنجیره فرآوری و استفاده از آن روی سامانه جامع تجارت ثبت شود. در صورت تحقق این فرایند امکان بروز فساد و عرضه خارج از شبکه به حداقل می‌رسد. یا باید بازار را رها کنیم و یا باید با کنترل عرضه و تقاضا قیمت‌ها را متعادل‌تر نگه داریم. خودرو و لوازم خانگی با توجه به حساسیت زیادی که دارند باید به طور مداوم مورد بررسی قرار بگیرند.

انتهای پبام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورق فولادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی