Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های دانشمندان جدید نشان می‌دهد مصرف چای سبز می‌تواند به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند.

به گزارش شریان نیوز، به نقل از ایت دیس، گرچه هیچ روش مطمئن و قطعی برای مبارزه با سرطان وجود ندارد و نیز هیچ سبک زندگی خاصی نمی‌تواند با قطعیت زندگی را عاری از ابتلا به سرطان کند، اما هنوز می‌توان با برخی اقدامات خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از این روش‌ها شامل استفاده از کرم ضدآفتاب و نیز اجتناب از استعمال دخانیات است. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است مصرف چای سبز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد.

بر این اساس، بیولوژیست‌های آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود پی به وجود ترکیباتی در چای سبز بردند که می‌تواند به بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی و نیز ترمیم دی ان ای‌های آسیب دیده کمک کند.

در چای سبز ترکیبی به نام "اپی گالوستاچین گالت" وجود دارد که می‌تواند منجر به غیرفعال شدن پی ۵۳ در بدن، سرکوب تومور و نیز ترمیم پروتئین آسیب دیده دی ان ‌ای شود. به بیان ساده ترکیب اپی گالوستاچین گالت به بدن برای انجام آنچه در مبارزه با سرطان نیاز است، کمک می‌کند.

مایکل دونالدسن، مدیر این تحقیقات می‌گوید: این پژوهش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا به ما نشان داد چای سبز با چه مکانیسمی در مبارزه با سرطان به بدن کمک می‌کند. پیش‌تر نیز تحقیقات زیادی حاکی از تاثیرگذار بودن مصرف چای سبز در کاهش خطر ابتلا به سرطان بود.

تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه که از رایج‌ترین سرطان‌ها در آقایان و خانم‌ها هستند در کسانی که چای سبز مصرف می‌کنند کمتر از سایرین است. همچنین مصرف چای سبز می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از این دو سرطان را در افراد کاهش دهد.

چای سبز به دلیل آنکه غنی از آنتی اکسیدان هاست، نوشیدنی مفیدی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن محسوب می‌شود. پیشگیری از چاقی، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش سطح کلسترول خون و تسکین علائم روماتیسم از دیگر خواص چای سبز بوده که تاکنون در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است.

با این حال، گرچه چای سبز خواص زیادی دارد، اما نباید در هنگام مصرف آن از قند و شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شود. مصرف قند و شکر خود می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های دیگر شده و خواص چای سبز را از بین ببرد.

 

منبع: شریان

کلیدواژه: ابتلا به سرطان مصرف چای سبز خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان