Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا صدراعظم نوری گفت: چون زیرساخت‌های شهر تهران کاملا مهیا نیست یقینا در هنگام وقوع زلزله با ریشتر بالا خساراتی را به همراه خواهد داشت. از این بابت طبیعی است که باید آمادگی‌های لازم فراهم شود و میزان تاب آوری شهر افزایش پیدا کند. زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص وضع ایمنی زیرساخت‌های شهر تهران در هنگام وقوع احتمالی زلزله به میزان گفت: به طور کلی، چون رشد و توسعه شهر تهران طی این سال‌ها چندان متوازن و اصولی نبوده زیرساخت‌های لازم برای ایمن سازی این شهر فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین این شهر در هنگام بروز بحران دارای مشکلات عدیده‌ای خواهد بود. به خصوص اینکه بخشی از ساختمان‌های سطح شهر قدیمی هستند و بخشی از مساحت تهران نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.   وی ادامه داد: همینطور باید اشاره کنم دسترسی‌ها در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر دسترسی‌های اصولی و مناسبی محسوب نمی‌شود. در کل، چون زیرساخت‌های شهر تهران کاملا مهیا نیست یقینا در هنگام وقوع زلزله با ریشتر بالا خساراتی را به همراه خواهد داشت. از این بابت طبیعی است که باید آمادگی‌های لازم فراهم شود و میزان تاب آوری شهر افزایش پیدا کند. لازم است تا با همکاری همه دستگاه‌ها زیرساخت‌های لازم در شهر تدارک دیده شود.
صدراعظم نوری در پاسخ به اینکه چرا همواره در بحران‌های شهری شاهد تقدم امر واقع بر تدبیر و برنامه ریزی‌های اصولی هستیم گفت: خیلی اوقات علاج واقعه بعد از وقوع حادثه رخ می‌دهد. اما ما شاهد هستیم درحال حاضر مدیریت شهری تلاش می‌کند تا برای ایجاد آن زیرساخت‌های لازم برنامه ریزی کند و با توجه به منابع و امکاناتی که در اختیار دارد شرایط لازم را فراهم کند. تشکیل خود سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و ایمنی HSE شهرداری تهران یکی از این اقدامات بوده است.   بیشتر بخوانید: تهران در انتظار «خیابان‌های کامل»   عضو شورای شهر تهران بیان داشت: در این زمینه با آموزش‌هایی که صورت می‌گیرد و با سوله‌های پایگاه‌های پیشگیری و مدیریت بحران که احداث شده و تجهیزاتی که فراهم می‌شود گام‌های موثری برای ایمنی سازی شهر تهران برداشته شده است. همچنین باید به تقویت سازمان آتش نشانی و تجهیزات و امکاناتی که برای این سازمان تدارک دیده شده و نیرو‌های متخصصی که در آنجا مشغول فعالیت هستند اشاره کنم.   وی افزود: از طرفی ایجاد فضا‌های عمومی که قابل دسترس باشند در هنگام بروز یک رخداد می‌تواند مقدماتی را به وجود بیاورد که اگر خدای ناکرده حادثه‌ای رخ داد و زلزله‌ای اتفاق افتاد یا موقع بروز حوادث مشابه کم‌ترین خسارت را داشته باشیم. بالاخره شهری که دارای جمعیت چندین میلیونی باشد که با در نظر گرفتن جمعیت شناور تا دوازده یا سیزده میلیون نفر هم می‌رسد و وسعت جغرافیایی اش هم نزدیک به هفتصد کیلومتر مربع می‌شود یک کلانشهر عظیم محسوب می‌شود.   صدراعظم نوری بیان کرد: شهر تهران از روز اول هم بر اساس اصول ایمنی طراحی و ساخته نشده است. تهران با همین وضع به تدریج توسعه پیدا کرده و شکل توسعه این شهر هم لزوما براساس یک برنامه و نقشه راه نبوده است. امروز هم نمی‌شود این شهر را تخریب و از نو ساخت؛ بنابراین مجبور هستیم به سازی کنیم. مدیران شهری ما مجبور هستند تسهیلاتی را فراهم کنند و سازوکار‌هایی را ایجاد کنند که خسارات در زمان بروز حادثه به حداقل برسد تا آسیب‌ها کمتر باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: زهرا صدراعظم نوری ایمنی شهری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری ایمنی شهری صدراعظم نوری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در صورت ادامه بارندگی‌ها، پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به‌وسیله پمپ‌های مکنده در خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمان اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب، کارکنان حوزه خدمات شهری منطقه اقدام به هدایت و دفع آب‌های تجمیع شده در نقاط آب‌گیر کردند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آبگرفتگی در زمان بارش‌ها انجام شده است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: تمام نیروهای خدمات شهری طی چندین اکیپ خدمات‌رسانی و گشت‌زنی از سطح منطقه و نقاط آبگیر را انجام دادند.

وی بیان کرد: در بارش‌های روز گذشته هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: لایروبی کانال‌ها برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی تجهیزات انجام شده و آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی وجود دارد، همچنین علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار، طرح ویژه لایروبی کانال‌ها و تخلیه آب‌گرفتگی معابر اصلی به وسیله پمپ‌های مکنده در سطح خیابان‌های منطقه اجرا می‌شود.

قاضی‌عسگر یادآور شد: علاوه بر شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیرو به‌همراه تجهیزات، کنترل و بازبینی چاه‌های جذبی انجام و اولویت‌بندی معابر اصلی و فرعی برای رفع آب‌گرفتگی در زمان بارش‌ها صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان عنوان کرد: در نظر داریم در برنامه‌های آتی، تمهیدات لازم را به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه از طریق ایجاد همکاری و ارتباط حوزه‌های خدمات شهری، فنی و عمرانی و همچنین اداره آب و فاضلاب صورت گیرد و با توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب به شبکه آب‌های سطحی از مشکلات بکاهیم.

کد خبر 750192

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • ۲۰ فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • تجلیل از پیشکسوتان فوتبال استان کرمان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند