Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@16:48:46 GMT

هواشناسی/ هشدار آبگرفتگی معابر ۱۳ استان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۹۱۶

هواشناسی/ هشدار آبگرفتگی معابر ۱۳ استان

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان جنوبی، برخی مناطق خراسان رضوی، شمال کرمان، جنوب یزد، همدان، مرکزی، لرستان، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب به کشور در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال فارس، جنوب اصفهان و از اواخر وقت دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی خواهد داشت.

روز جمعه با تقویت سامانه بارشی گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده به شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در نیمه شرقی وزش باد شدید پیش بینی شده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده برای شمال شرق بارش‌‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر و اردبیل 3 تا 5 درجه افزایش و طی روزهای پنجشنبه و جمعه 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد. همچنین از جمعه تا شنبه هفته آینده  دمای هوا در شمال شرق و شرق 4 تا 6 درجه کاهش خواهد یافت.

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر با اشاره به بارش باران در مناطق گرمسیر نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر طی امروز 12 اسفند 99 هشدار داد»

 توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق گرمسیر توام با رعدوبرق و وزش باد، در مناطق سردسیر همراه با بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی

منطقه اثر:

سه‌شنبه 99/12/12 : شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، لرستان، مرکزی، جنوب همدان، ارتفاعات اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران

اثر مخاطره: افزایش حجم رواناب و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی،اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی در نواحی سردسیر و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر

منبع: الف

کلیدواژه: دریای خزر شمال شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها

صادق ضیاییان افزود: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در، مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور و استان فارس رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد رگبار پراکنده و وزش باد و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان شنبه (۸ اردیبهشت) در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه (۸ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه وبویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می. شود.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز شدید می‌شود و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

وی افزوذ: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج می‌باشند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۷ و ۳۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد