Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق را تنها راه برای حفاظت از جان نیروهای حشد شعبی خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای درباره حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکا به نوار مرزی عراق و سوریه نوشت: نیروهای حشد شعبی در نوار مرزی مشترک با سوریه مورد تجاوز نیروهای آمریکا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تجاوز آمریکا به مرزهای سوریه و عراق جنایتی است که نشان می‌دهد نیروهای آمریکا هیچگاه تغییر نخواهند کرد.

ائتلاف الفتح عراق در ادامه تأکید کرد: دولت عراق باید تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای حشد شعبی در مقابل چنین جنایت‌هایی را اتخاذ کند. ما برای حفاظت از جان نیروهای حشد شعبی گزینه‌ای جز خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش از عراق نداریم.

در ادامه بیانیه ائتلاف الفتح عراق همچنین تأکید شده است: نیروهای ائتلاف آمریکا مأموریتشان را از مقابله با تروریسم به هدف قرار دادن حشد شعبی تغییر داده‌اند و این نخستین جنایت آنها نیست. تحقیقات درباره حملات اخیر به اربیل و منطقه سبز بغداد هنوز تکمیل نشده است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) جمعه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور حملاتی را علیه مقرهایی در شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر علیه نظامیان آمریکایی در عراق انجام داد.

در مقابل حشد شعبی در بیانیه‌ای با افشای دروغ های آمریکا درباره این حمله نوشت: به دلیل حساسیت این موضوع و پیامدهای آن برای حاکمیت، امنیت و ثبات عراق، حشد شعبی تا تکمیل روایت در این باره منتظر ماند و باید اعلام کنیم که نیروهای ما بر خلاف آنچه آمریکایی‌ها گفته‌اند در عمق خاک سوریه حضور نداشته‌اند.

این گروه در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: جنگجویان ما برای حفاظت از عراق در مقابل تروریسم در منطقه نوار مرزی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله آمریکا به سوریه حشد شعبی ائتلاف الفتح عراق ائتلاف الفتح عراق نیروهای حشد شعبی برای حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند