Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نبرد‌های سرنوشت ساز در حومه غربی شهر مارب وارد مرحله جدیدی شده است و رزمندگان یمنی با تمام توان در میدان در تلاش هستند موازنه قدرت را به سود خود تغییر دهند و ائتلاف سعودی را مجبور به عقب نشینی کنند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند ضربات شدیدی را به نیرو‌های ائتلاف سعودی و عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده وارد آوردند و در آستانه پیروزی نهایی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیشروی‌های جدید، شمارش معکوس برای اعلام شکست سعودی‌ها و ورود نیرو‌های رزمندگان یمنی به محله‌های غربی شهر مارب به صدا درآمده که یک تغییر بزرگ در روند تحولات میدانی و سیاسی غرب آسیا است.

براساس آخرین اخبار به دست آمده تحولات در حومه شهر مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی در یمن) به شرح ذیل است:

- عملیات در محور جنوب شرق بخش صرواح (کوه الادیرم و اراک در حومه جنوب سد مارب) ادامه دارد.

- نیرو‌های یمنی در شرق بخش صرواح با دور زدن کوه «طلعه الحمراء» عملیاتی را از شرق کوه «کوفل» ترتیب دادند و در حملات غافلگیرانه، مناطق «الزور و الحماجره» و کوه «البلق و الاثله» را از اشغال خارج و به کنترل درآوردند.

کوه راهبردی «البلق» بر شمال سد مارب اشراف کامل دارد و رزمندگان با تسلط بر این ارتفاعات، مسیر کمک رسانی ائتلاف از شهر به سد مارب را تحت نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

عملیات بزرگ رزمندگان یمنی در مارب/ تقلای ائتلاف سعودی برای فرار از شکست + تصاویر

- با آزادسازی کوه «البلق»، فاصله نیرو‌های یمنی با شهر مارب به ۸ کیلومتر کاهش یافت.

- مقصد بعدی رزمندگان از این محور (کوه البلق) به سمت سد مارب، کوه المصاریه و منطقه «نقیل مدرج» خواهد بود.

- در صورتی که مواضع در این کوه راهبردی تثبیت شود، رزمندگان یمنی باید خود را برای ورود به محله‌های غربی شهر مارب آماده کنند.

به گزارش مشرق، ده‌ها تن از عناصر ائتلاف سعودی در جریان پاکسازی کوه «البلق» و مناطق شرقی و جنوب شرقی بخش صرواح به هلاکت رسیدند؛ نام «ابو محمد الشعلان» فرمانده نیرو‌های ویژه ائتلاف در مارب و عبدالله ناصر المقرشی از فرماندهان بلند پایه در لیست کشته شدگان دیده می‌شود.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف سعودی تحولات یمن ائتلاف سعودی شهر مارب رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی شهر مارب سد مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی