Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین الطائی» رئیس اتحادیه حقوقدانان عراقی، شعبه دیالی، در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در مرز مشترک عراق و سوریه، گفت که خانواده‌های شهدا و مجروحان الحشد الشعبی می‌توانند از نیروهای آمریکایی شکایت کنند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هر جنایتی که در داخل مرزهای عراق یا هر نقطه‌ای از کشور روی دهد، این حق را به خانواده‌های قربانیان می‌دهد که دادخواست کیفری علیه  طرفی که پشت آن جنایت قرار دارد، در دادگاه‌های ویژه ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توافق‌نامه ژنو، تنها کسانی که دارای مصونیت دیپلماتیک هستند، از این امر مستثنی هستند و چارچوب و درجه بندی این مصونیت نیز کاملا مشخص است و وزارت خارجه از آن اطلاع دارد.

الطائی تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و زخمی‌های الحشد الشعبی و هر نیروی امنیتی دیگر عراق می‌توانند علیه آمریکایی‌های که اخیرا، مقرهای آنها را بمباران کرده‌اند، شکایت کنند. زیرا دولت مرکزی به این افراد هیچ مصونیتی نداده است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است: «با توجه به جدی بودن این قضیه و بازتاب آن بر حاکمیت، امنیت و ثبات کشور عزیزمان عراق، سازمان الحشد الشعبی برای مدتی منتظر ماند تا روایات کامل در مورد این حمله به اتمام برسد و تایید شود که رزمندگان ما بر خلاف روایت نظامیان متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه نبودند بلکه در نوار مرزی بین دو کشور برای حفاظت از خاک عراق دربرابر تروریسم حضور داشتند».

این سازمان تاکید کرد: «پس از اینکه در این خصوص مطمئن شدیم، رسما اعلام می‌کنیم که نیروهای ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این  تجاوز، پیش‌بینی کننده اتفاقاتی خطرناک در آینده است که باید از وقوع آن جلوگیری شود.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق نیروهای آمریکایی الحشد الشعبی شکایت علیه آمریکایی ها الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر بسیجی جانباز شهید علی اصغر جفایی نوده از جانبازان مدافع حرم امروز با حضور نماز گذاران گرگانی تشییع و به خاک سپرده شد.

بسیجی مدافع حرم علی اصغر جفایی نوده از نیروهای مدافع حرم واحد تخریب طی سال‌های گذشته در مبارزه با تکفیری‌ها چندین بار به درجه جانبازی نائل آمده بود

کد خبر 6095849

دیگر خبرها

  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق در گرگان تشییع شد
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • تشییع پیکر جانباز و مدافع حرم سوریه و عراق امروز در گرگان
  • حملات داعش در عراق شروع شد