Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:32:28 GMT

سازمان تبلیغات اسلامی خادمِ خادمان قرآن است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۱۵۸۷

سازمان تبلیغات اسلامی خادمِ خادمان قرآن است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی نشر معارف قرآنی و خدمت به خادمان قرآن است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع فعالان قرآنی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت و جایگاه والای قرآن اظهارداشت: تمسک به قرآن راه‌حل تمامی مسائل و مشکلات است و در این رابطه تفاوتی میان مسائل اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: راه‌حل اصلی برای انجام هر کاری بازگشت به قرآن است و این راه از طرف خداوند متعال مقرر شده و تمسک به قرآن برای برطرف کردن مشکلات جامعه ضروری و تدبر درآیات نورانی قرآن برای اهل دقت غیرقابل‌اجتناب است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان این مطلب که هنر بزرگ امام راحل به فرموده مقام معظم رهبری وحدت بود و این مهم برگرفته از قرآن است، ابرازداشت: راه برطرف کردن مشکلات و مسائل بزرگ حاکمیتی هم باید از مفاهیم قرآنی استخراج شود و این نکته از اصول رهبران انقلاب اسلامی به شمارمی‌رود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با لزوم پرداختن به مفاهیم متعالی قرآن به شیوه‌ها و راه‌های مختلف اظهار کرد: مسائل بزرگ با مراجعه به قرآن حل می‌شوند بنابراین حفظ، نشر و تبلیغ مفاهیم قرآن ضروری و یک وظیفه الهی است.

 

وی در رابطه با وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به قرآن و خادمان آن بیان کرد: تبلیغات اسلامی به معنای نشر معارف قرآنی است و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای خدمت به خادمان قرآن تنظیم شده است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی محدودیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های خود دارند اما رابطه سازمان تبلیغات اسلامی با قرآن و عزیزان اهل سنت؛ خدمت‌رسانی است و عزم و اراده راسخی برای انجام این وظیفه در این سازمان وجود دارد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند

در بنیاد هدایت کار راهبردی، تحلیلی و رصدی در حوزه مساجد انجام شده است که بناست توفیقات هزاران مسجد در کشور را روایت کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها با اشاره به فعالیت قابل تقدیر برخی مساجد گفت: در شرایطی که ما غصه‌دار وضعیت برخی مساجد در کشور هستیم، بسیاری از مساجد موفق در کشور واقعاً ستودنی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید تفاوت و تحول در تمام عرصه‌ها رقم بخورد ادامه داد: این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم‌افزایی و اراده‌های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم‌های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشیم.

 

ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد

 

قمی با بیان اینکه در حوزه مسجد به تحولی که تغییردهنده مناسبات اجتماعی باشد نیاز داریم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند با جدیت و قوت، به سرانجام خواهد رساند.

قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره شود

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بر موضع همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره مسجد به وسیله مردم تأکید کرد و تقویت این نگاه راهبردی را از وظایف قرارگاه ملی مسجد دانست.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: قانون به سازمان اوقاف اجازه دخالت در امور داخلی مساجد را نداده است و ما مساجد توانمند در حوزه رقبات را ساختارمند می‌کنیم که با همت امنا، با توان داخلی اداره شود.

خاموشی خاطرنشان کرد: قرارگاه ملی مسجد با استعانت از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، باید به حفظ و تقویت ساختار مردمی اداره مساجد فکر کند و در عین حال، باید مسائل و چالش‌های متنوع حقوقی مساجد را پیگیری و حل و فصل کند و این مهم به مدل‌سازی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: دشمنان هنوز هم‌ با ایران ‌هسته‌ای مخالفند
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه و تنظیم‌گری باید اراده داشته باشند
  • برای ترمیم زخم های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم 
  • وعده قالیباف به هلال احمر
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • نظر محمدرضا طالقانی درباره رسول خادم و علیرضا دبیر و درخواست مهمش از رئیس فدراسیون کشتی | ویدئو
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند