Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه الاخبار گزارش داد، صنعاء در این پیامها به ریاض هشدار داده است که ایستگاه نفتی واقع در میادین صافر، «خط قرمز» است و اگر جنگنده‌های سعودی یا اماراتی یا حامیان این ائتلاف متجاوز، این منطقه را بمباران کنند، پاسخ نیروهای یمنی نیز حمله به شرکت «آرامکو» -غول نفتی سعودی- خواهد بود.

به گزارش این روزنامه، دولت نجات ملی یمن همچنین به عربستان سعودی گفته است که حجم حملات آتی، بسیار فراتر از عملیات اخیر «موازنه بازدارندگی پنجم» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی قبایل مأرب هشدار داده‌اند که احتمالا عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، میادین نفتی صافر را بمب‌گذاری کرده‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم دو روز پیش از آغاز مرحله جدیدی از موازنه بازدارندگی خبر و هشدار داد که هر گونه حمله، مقابله به مثل خواهد شد و مانند معادله «فرودگاه در برابر فرودگاه» در برابر حملات ریاض صورت خواهد گرفت.

منابع آگاه با بیان اینکه صنعاء قاطعانه تصمیم گرفته است که به هر گونه حمله مستقیم یا غیر مستقیم ریاض به میادین نفتی صافر، «پاسخ دردناکی» بدهد، به نقل از مسئولان دولت یمن گفتند: «تا زمانی که آرامکو –ستون فقرات اقتصاد عربستان- را از کار نیاندازیم، آرام نخواهیم گرفت.

«مجیب شمسان» کارشناس نظامی یمن هم در این زمینه تأکید کرد، عملیات موازنه بازدارندگی پنجم، همزمان با عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی و حمایت قبایل مأرب صورت گرفته است تا از این طریق چندین پیام به ائتلاف متجاوز داده شود.

شمسان به الاخبار گفت: «مهمترین پیام، هشدار به رژیم سعودی است که به حمله به سازه‌های نفتی مأرب، فکر نکند.... لذا اگر بخشهای نفتی صافر، هدف حملات جنگنده‌های سعودی یا وابسته به ریاض قرار گیرد، نیروهای صنعاء نیز از طریق پهپاد و موشک، سازه‌های نفتی سعودی را در یک عملیات گسترده، بمباران خواهند کرد».

وی با بیان اینکه قبلا نیروهای یمنی از حمله به سازه‌های نفتی سعودی اجتناب می‌کردند، تصریح کرد، این بار اما، عملیات نیروهای یمنی مانند عملیات «بقیق» و «خریص» نخواهد بود، بلکه دامنه آن فراتر و گسترده‌تر خواهد بود.

نیروهای یمنی در عملیات جدید موازنه بازدارندگی، به صورت همزمان، پنج فرودگاه عربستان را بمباران کردند. این حملات باعث شد سازمان هواپیمایی سعودی، دهها پرواز را به تعویق بیاندازد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: موازنه بازدارندگی نیروهای یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است