Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت لایحه «حفظ صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» گفت: این لایحه ۲۴ دی ماه سال جاری از سوی دولت به مجلس ارسال شده و همچنان منتظر هستیم تا مجلس در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواد لایحه ابتدایی یعنی لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در این لایحه جدید نیز آمده است یا خیر، عنوان کرد: بله بخش اعظمی از لایحه پیشین در لایحه ارسالی به مجلس آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بیشتر این لایحه شامل همان لایحه قبلی است که از سوی قوه قضائیه رد شده بود.

ابتکار تاکید کرد: لایحه فعلی «حفظ صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» تنها دارای برخی اصلاحات است که این اصلاحات نیز مورد نیاز بوده است. نکته حائز اهمیت این است در خصوص این لایحه بالاخره میان دولت و قوه قضائیه اجماع رخ داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز داشت: این اجماع میان دولت و قوه سبب خواهد شد که لایحه مذکور هرچه سریع‌تر در مجلس نیز به تصویب برسد و امیدواریم نمایندگان به زودی نسبت به بررسی آن اقدام کنند.

به گزارش مهر، لایحه صیانت و کرامت زنان از شهریور ماه سال ۹۸ از سوی قوه قضائیه به مجلس ارسال شد اما دولت و معاونت زنان علیرغم همه انتقادات، حدود یک سال و ۴ ماه بعد اقدام به ارسال این لایحه به مجلس جهت تصویب آن کرد.

به طوری که در طول مدت، نمایندگان مجلس یازدهم به ویژه اعضای فراکسیون زنان بارها به معاونت زنان در خصوص تأخیر در ارسال این لایحه به مجلس برای تبدیل آن به قانون، تذکر دادند با این حال انتظارها برای اقدام ابتکار در اصلاح و ارسال لایحه مذکور بیش از یک سال به طول انجامید.

این در حالی است که تا پیش از ارسال لایحه به دولت از سوی قوه قضائیه، یکی از انتقادات همیشگی ابتکار به این قوه، تأخیر در ارسال لایحه و عدم تصویب آن بود.

کد خبر 5159771

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست جمهوری خشونت علیه زنان لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت زنان قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمیته امداد امام خمینی سامانه بارشی ذرات معلق وزارت آموزش و پرورش تهران وضعیت هوای تهران موزه قوه قضاییه موزه دفینه سازمان حج و زیارت قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در جشن بزرگ کارگران در مشهد اظهار کرد: تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود و این امنیت، خونخواهی از سرداران نظامی و مردم فلسطین در اقدام سپاه پاسداران انقلاب و عملیات وعده صادق را فراهم می کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام (ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

وی افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفاً نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

وی گفت: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

کد خبر 6092717

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد