Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:39:44 GMT

انقلاب عمرانی نویدبخش روزهایی بهتر برای اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۲۹۲

انقلاب عمرانی نویدبخش روزهایی بهتر برای اصفهان

شهردار اصفهان گفت: وقتی از انقلاب عمرانی صحبت می‌کنیم، یعنی اینکه خط دو مترو باید در چهار سال ساخته شود و لحظه‌ای درنگ برای اجرای آن نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _سه شنبه ۱۲ اسفندماه_ در جمع اصحاب رسانه با تبریک اعیاد گذشته و آینده اظهار کرد: اتفاقات بزرگی در شهر در حال وقوع است؛ در این دوره ۷۲ افتتاحیه برگزار و پروژه‌های متعددی تقدیم مردم شریف اصفهان شد که آخرین آن جمعه گذشته برگزار و خیابان‌های آسمان و تابان و پل آفتاب به صورت رسمی به بهره برداری رسید، همچنین حفاری جبهه غربی خط ۲ مترو آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای افتتاح این دو خیابان و پل آفتاب ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای حفاری خط دو و حرکت شفت تی بی ام ۱۰ هزار تن یعنی چهار هزار متر مکعب بتن‌ریزی شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به مسیر تونل خط ۲ مترو گفت: حفاری جبهه غربی از خیابان کهندژ آغاز و با عبور از زیر خط یک در میدان امام حسین (ع) به میدان امام علی (ع) می‌رسد؛ جبهه شرقی خط دو از دو سال پیش حرکت خود را آغاز کرده و اکنون پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: وقتی از انقلاب عمرانی صحبت می‌کنیم، یعنی اینکه خط دو مترو باید در چهار سال ساخته شود و لحظه‌ای درنگ برای اجرای آن نباشد.

عملیات حفاری و ساخت ایستگاه‌های مترو همزمان در حال انجام است

شهردار اصفهان گفت: از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث است که درصد پیشرفت آنها حدود ۹۵ درصد است، به طور حتم اگر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نبود می‌توانستیم اعلام کنیم که خط دو مترو تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نوروزی ادامه داد: ۵۶۰ میلیون یورو برای تأمین تجهیزات خط دو مترو پیش بینی و فاینانسور نیز تعیین شده است، همچنین برای خرید تجهیزات شرکت چینی مپنا در ایران تعیین شده که اگر این اعتبار در شورای اقتصاد مورد تصویب قرار گیرد، یک حرکت چریکی و اقدام انقلابی زیر زمین شهر انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه عملیات حفاری و ساخت ایستگاه‌ها به صورت همزمان در حال انجام است، تصریح کرد: وقتی احداث مترو طولانی می‌شود یعنی سیویل، فونداسیون و حفاری زمان بر است وگرنه خرید تجهیزات آن‌چنان زمان بر نیست ولی هزینه بیشتری نیاز دارد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: از رسانه‌ها دعوت می‌شود که اگر شهرشان را دوست دارند و دلشان برای شهر می‌سوزد که می‌دانیم هم شهرشان را دوست دارند و هم دل شأن برای شهر می‌سوزد یک سفر یک روزه به زیر زمین داشته باشند و با بخشی از حقایق آشنا شوند.

انقلاب عمرانی فقط شامل حال مترو و حلقه حفاظتی نیست

نوروزی با تأکید بر اینکه انقلاب عمرانی فقط شامل حال مترو و حلقه حفاظتی نیست، گفت: حلقه حفاظتی شهر آرزوی دیرینه مردان توانمند این شهر را تحقق بخشید چرا که آنها تنها به فکر ۸۰ کیلومتر حلقه حفاظتی و تکمیل نیم رخ شرق اصفهان نبودند، بلکه در جریان انقلاب عمرانی ۱۸ بوستان و ۲۰ خیابان و دو سینما در سه و نیم سال گذشته احداث شده است.

وی با اشاره به تکمیل خط یک متروی اصفهان در این دوره مدیریت شهری گفت: خط یک مترو طی ۱۷ سال سالانه تنها پنج درصد پیشرفت داشت؛ در این دوره مدیریت شهری ۱۵ درصد باقی مانده از خط یک همراه با دعاوی پیچیده ۱۷ سال گذشته در مدت چهار ماه با همکاری مجموعه قطار شهری احداث و به بهره برداری رسید؛ چهار ماه به اندازه چهار سال منطق و استدلال دارد چرا که به صورت سه شیفت در همه سطوح فعالیت‌ها بدون لحظه‌ای درنگ انجام شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعداد مسافران خط یک مترو اصفهان از ۱۶ هزار نفر در روز، اواخر اسفند ماه سال گذشته به ۱۲۰ هزار نفر رسید و این یک حرکت انقلابی در شهر بود، گفت: ۱۱۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شد و در زمانی که هیچ اتوبوسی در کشور وجود نداشت با رایزنی‌های انجام شده ۸۰ دستگاه اتوبوس وارد اصفهان شد که همه این اقدامات بیانگر حجم بالای فعالیت‌ها است؛ رسانه‌ها باید در جریان قرار بگیرند و به گونه‌ای عمل کنند تا شهر بیش از پیش آباد و رفاهیات برای مردم تأمین شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۶ سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ طرح تهیه و تصویب و در جریان اجرا قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: این آمار از سال ۹۶ تا بهمن ماه سال ۹۹ به ۴۰۱ طرح مصوب و به مرحله اجرا رسیده است.

شهردار اصفهان تأکید کرد: دو ابر پروژه با هدف مشخص کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد در تمام بخش‌های شهر و مهم‌تر از آن ایجاد عدالت فضایی به معنای ایجاد زمینه برای دسترسی همه مردم به امکانات شهری (از دارک تا کهندژ و از شمال تا جنوب شهر) انجام شده که متعلق به تمام اصفهانی‌ها است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 478549

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری شهرداری اصفهان شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی خط 2 مترو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار اصفهان انقلاب عمرانی حلقه حفاظتی خط دو مترو انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری، مجری خط ۳ متر تهران در خصوص برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط ۳ گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود" در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

کد خبر 6089646

دیگر خبرها

  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!