Web Analytics Made Easy - Statcounter

جن ساکی اعلام کرد ارسال واکسن از سوی واشنگتن به مکزیک و کانادا پس از واکسینه شدن همه مردم آمریکا صورت می‌گیرد.

 به نقل از سی بی سی، آمریکا تا قبل از واکسینه شدن تمام مردم آمریکا قصد ارسال واکسن به کانادا و مکزیک، دو شریک قاره‌ای خود را ندارد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، ارسال واکسن از سوی آمریکا به شرکای قاره‌ای مانند کانادا و مکزیک را رد کرد و گفت: رئیس جمهور متعهد است که اول تمام مردم آمریکا واکسینه شوند و بعد کار تقسیم دوز‌ها به سایر کشورها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنیتا آناند، وزیر خدمات و تدارکات عمومی کانادا، گفت : از دولت آمریکا خواسته است اجازه دهد برخی از دوز‌های واکسن فایزر به شمال منتقل شود، اما با رد درخواستش از سوی واشنگتن  مواجه شده است.

جن ساکی اما در جواب او اظهار کرد: پس از واکسیناسیون ۳۰۰ میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت واکسن کرونا، واشنگتن می‌تواند در مورد تقسیم عرضه واکسن صحبت کند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد بخشی از عرضه  واکسن  آسترازنکا را در سه ماهه دوم و سوم سال جاری از شرکت‌های آمریکایی دریافت کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز درباره لغو محدودیت‌های صادرات واکسن از سوی آمریکا در دوران ترامپ گفت: در حال حاضر، کانادا تنها کشوری است که از دریافت واکسن کرونا عقب مانده و انتظار می‌رود واشنگتن در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ نیاز این کشور به واکسن را تامین کند. این سیاست، علی رغم نزدیکی جغرافیایی این دو کشور، کانادا را مجبور به مراجعه به شرکت‌های اروپا کرده است.

دسامبر گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، با صدور یک دستورالعمل، تولیدکنندگان دارو را موظف کرد قبل از ارسال واکسن  به سایر کشور‌ها، ابتدا نیاز مردم کشور خود را تأمین کنند. بایدن نیز تاکنون این سیاست را حفظ کرده است. / باشگاه خبرنگاران 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارسال واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک پیشگام حمایت از فلسطین و محکوم کردن نسل کشی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند به طوری که اقدام ۲ هفته پیش دانشجویان کلمبیا در ایجاد کارزار اعتراضی در محیط دانشگاه اکنون بیشتر دانشگاه‌های مطرح در آمریکا و سایر کشور‌های غربی را در برگرفته است؛ موضوعی که به هیچ عنوان به مذاق مقامات ایالات متحده خوش نمی‌آید. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا به شدت انتقاد کرد. 

کربی در این زمینه به خبرنگاران گفت: ما اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا را در اشغال یکی از ساختمان‌های دانشگاه در اعتراض به جنگ غزه تقبیح کرده و بر این باوریم چنین اقداماتی ناشی از رویکرد اشتباه است. 

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در حمایت بی، چون و چرا از اسراییل در هر گونه جنایتی که مرتکب شود، تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر این باور است اشغال کردن یکی از ساختمان‌های دانشگاه کلمبیا از سوی دانشجویان معترض با استفاده از زور کاملا اشتباه است. این مسئله به هیچ عنوان نشان دهنده اعتراض مسالمت آمیز نیست. 

کربی با اشاره به اختیارات جو بایدن برای حل و فصل مشکل دانشگاه کلمبیا از طریق قدرت فدرال، افزود: چنین اقدامی اکنون برای پاسخ به آنچه در دانشگاه کلمبیا رخ داده است بر روی میز قرار ندارد. بایدن استفاده از واژه انتفاضه و سایر سخنرانی‌های نفرت پراکنانه در محیط دانشگاهی را محکوم می‌کند. 

براساس قوانین آمریکا، ایالت‌ها در حوزه داخلی خود دارای قدرت عمل گسترده‌ای هستند و دولت مرکزی (دولت فدرال) تنها در مواقع خاص می‌تواند در امور ایالت‌ها مداخله کند. ایالت نیویورک که دانشگاه کلمبیا در آن قرار دارد گرچه دارای مقامات طرفدار رژیم صهیونیستی است، اما استفاده بایدن از قدرت فدرال برای مداخله در امور داخلی این ایالت می‌تواند تبعات بدی برای مقامات محلی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است