Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@07:09:59 GMT

بودجه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۵۹۵

بودجه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج تصویب شد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: با پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق بودجه و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی و در نظر گرفتن نیازهای شهری همچنین مطالبات مردمی و اولویت‌های کارشناسی شده در نهایت پرونده این لایحه با رقم چهار هزار و ۴۴۱ میلیارد تومانی تصویب شد.

اکبر سلیم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال آینده ۶۹ درصد از منابع شهر صرف پروژه‌های عمرانی خواهد شد و ۳۱ درصد بودجه نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود،

وی با اشاره به هشت چشم‌انداز تدوین شده در راستای تصویب بودجه ۱۴۰۰ گفت: در چشم‌انداز اول؛ شهری زیبا، محصور در فضای سبز، قطب منطقه گردشگری با فرصت‌های طبیعی، تفریحی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به چشم‌انداز دوم افزود: در این چشم‌انداز، شهری سالم، با نشاط و پایدار با الگوی مشخص سیمای شهری تعریف شده است که ۱۳۳ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد، چشم‌انداز چهارم نیز در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی و معابر شهری است که ابر پروژه‌ها مانند مترو، بزرگراه شمالی و توسعه حمل و نقل عمومی را شامل می‌شود و ۱۹۴ میلیارد تومان از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در چشم‌انداز پنجم شهری علمی دانشگاهی تحقیقاتی با بودجه ۳۹ میلیارد تومانی پیش بینی شده است که در حوزه دانش هزینه خواهد شد، در چشم‌انداز ششم مسائل فرهنگی اجتماعی شهر با بودجه‌ای بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.

سلیم نژاد ادامه داد: به ترتیب بودجه ۴۸ میلیارد تومانی و یک هزار و ۶۷۷ میلیارد تومانی برای چشم اندازهای هفتم و هشتم در زمینه «شهری امن و عدالت محور» و «مدیریت شهری و نهادهای برنامه محور» یعنی حوزه خدمات اداری تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع چشم اندازهای پیش بینی شده ۱۱۳ برنامه اجرایی داریم برای این تعداد ۵۵۶ ردیف پروژه به مبلغ دو هزار میلیارد ۶۸۹ تومان تخصیص داده شده که پروژه جدیدی برای سال ۱۴۰۰ تعریف نشده است.

کد خبر 478534

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرج شهرداری کرج شوراي شهر كرج بودجه بودجه ۱۴۰۰ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومانی میلیارد تومان چشم انداز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه بلاخره تصویب شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها