Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی اعلام غیرمنتظره خبر الحاق و ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شرق در کشور در دانشگاه بیرجند در راستای اجرای طرح آمایش آموزش عالی، علی‌رغم وعده استاندار مبنی بر متوقف شدن این ادغام، نخبگان و فعالین رسانه‌ای و فرهنگی استان نسبت به این تصمیم غیرمنتظره و ناگهانی اعتراض کرده و خواستار لغو این تصمیم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معترضین به این طرح با ثبت سوژه «کمپین عدم ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند» در سامانه فارس من خواستار لغو هرچه‌زودتر آن شدند.

در همین راستا نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ غیرمنتظره ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند در دانشگاه بیرجند گفت: خبر الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند برای بنده به‌نوعی غیرمنتظره بود، چراکه چند ماه قبل رئیس دانشگاه بیرجند در جلسه‌ای با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی طرح آمایش آموزش عالی را مطرح کرد، اما وعده داد که این موضوع فعلاً در حد طرح است و در صورت اجرا دانشگاه بیرجند اولین مجری طرح آمایش نخواهد بود.

اجرای این طرح با اهداف نقشه جامع علمی کشور منافات دارد

حسین خسروی افزود: اجرای این طرح در خراسان‌جنوبی، با اهدافی که ذیل نقشه جامع علمی کشور تعریف شده است مانند توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصت‌های برابر و جلوگیری از تجمیع امکانات، منافات دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم، دانشگاه صنعتی بیرجند از سال ۱۳۸۶ به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور اعلام موجودیت کرده و اکنون دارای ۷۰ عضو هیأت علمی از دانش‌آموختگان برترین دانشگاه کشور و حتی خارج کشور است.

نقش موثر دانشگاه صنعتی بیرجند در توسعه خراسان‌جنوبی

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دانشگاه دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته است و با سرمایه هیأت علمی و دانشجویی که دارد، می‌تواند نقش مؤثری در زیرساخت‌های توسعه‌ای استان و سایر نقاط کشور داشته باشد.

خسروی بیان کرد: از طرف دیگر، آنچه اکنون در شورای گسترش آموزش عالی تصمیم گرفته شده است در جلسه ۹۲۶ در ۲۸ اردیبهشت سال جاری بوده است؛ اما در پنجم دی‌ماه و در جلسه معاونت پژوهشی وزارتخانه در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی بیرجند، قول داده شده که فعالیت دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه خواهد داشت.

این تصمیم با وعده معاون وزیر منافات دارد

وی اظهار کرد: به همین دلیل این تصمیم و وعده معاون وزیر با هم منافات دارد که در این خصوص به نظر می‌رسد معاون وزیر از آن جلسه و تصمیم اطلاعی نداشته و اگر هم اطلاع داشته، چرا چنین وعده‌ای مبنی بر ادامه فعالیت داده است؟

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه جاری نیز این موضوع در مجلس، مورد اعتراض برخی از نمایندگان قرار گرفت و رئیس و نائب‌رئیس مجلس نیز وعده پیگیری داده‌اند.

به وزیر علوم نامه نوشتم

خسروی گفت: با توجه به اعتراضات متعددی که از سوی نخبگان استان، اعضای هیئت علمی و کارمندان این دانشگاه در خصوص ادغام آن شده است، بنده به وزیر علوم نامه نوشتم و گفتم که در خصوص حفظ استقلال دانشگاه صنعتی بیرجند دستور دهد و این طرح آمایش آموزش عالی از شهرستان‌های برخوردار شروع شود.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه صنعتی بیرجند آمایش آموزش عالی دانشگاه صنعتی بیرجند مجلس شورای اسلامی دانشگاه بیرجند معاون وزیر آموزش عالی طرح آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند