Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:47:44 GMT

بلومبرگ: امارات از منازعات بین‌المللی کنار می‌کشد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۶۸۶

بلومبرگ: امارات از منازعات بین‌المللی کنار می‌کشد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری آمریکایی با انتشار مطلبی در این باره نوشت که ابوظبی با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا برای کاهش نقش خود در منازعات خارجی و دوری از سیاست های گذشته خود می کوشد.

این گزارش می افزاید که امارات متحده عربی همزمان با آغاز به کار دولت جدید آمریکا و تغییر در سیاست واشنگتن  در تلاش برای کاهش نقش خود در منازعات خارجی و فاصله گیری از سیاست‌هایی است که در مرحله پس از بروز بهار عربی در سال ۲۰۱۱ میلادی اتخاذ کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ با استناد به سخنان پنج منبع آگاه و آشنا به این موضوع نوشت: امارات متحده عربی، کشور نفت خیز حاشیه جنوبی خلیج فارس  پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی خود را از «خلیفه حفتر» در لیبی کاهش داده است.

در این میان برجسته ترین اتفاق در یمن رخ داد، جایی که امارات متحده عربی به ائتلافی به رهبری عربستان برای بیرون کردن انصارالله از صنعا پیوست. امارات با وجود این و گذشت شش جنگ، در حالی که در وقوع بدترین فاجعه انسانی جهان نقش داشت به همراه عربستان در دستیابی به اهداف خود در یمن نیز ناکام ماند، وضعیتی که منجر به درخواست بایدن برای توقف جنگ یمن و توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات شد.

دو منبع که مایل به فاش شدن نامشان نبودند، گفتند که امارات در حال برچیدن پایگاه نظامی خود در بندر «عصب»  در کشور اریتره و خروج نیروها و تجهیزات نظامی خود در قالب ائتلاف عربی به رهبری عربستان از یمن است.

به گفته این دو منبع، امارات متحده عربی اکنون کاملاً از لیبی خارج شده است و پس از مداخله نظامی سال گذشته ترکیه در لیبی  از حمایت خلیفه حفتر و سرنگونی دولت وفاق ملی ناامید شده‌ است.

بلومبرگ اعلام کرد که ابوظبی در حالی این اقدام ها را انجام داده که دولت جدید آمریکا به رهبری بایدن در صدد بازبینی روابط  واشنگتن با شرکای خود در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

این خبرگزاری نوشته، هنگامی که انقلاب‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی منطقه را درنوردید، امارات تلاش کرد تا در مقابل تاثیرات اسلام سیاسی که مورد حمایت آنکارا، دوحه و تهران بود، بایستند و انقلاب معکوس را در مقابل این جریان به راه بیاندازد چرا که این تحرکات را تهدیدی برای تداوم حکمرانی خود می دید.

تحلیلگران سیاسی در همین پیوند معتقدند که ابوظبی شیوه خود را تغییر داده و به راهکارهای سیاسی از طریق گروه‌های داخلی در کشورهای مورد منازعه گرایش پیدا کرده است تا خود را از پیامدهای دخالت مستقیم و پرهزینه برهاند.

«طارق مجریسی»، کارشناس سیاسی در اتحادیه اروپا گفت که با روی کار آمدن بایدن، امارات فهمیده است که باید سیاست خود را تغییر دهد به ویژه که ابوظبی برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ میلادی نامزد عضویت غیر دائم در شورای امنیت است لذا باید برای حفظ وجهه خود احتیاط لازم به خرج دهد.

برچسب‌ها جنگ یمن بلومبرگ واشنگتن ابوظبی ایالات متحده آمریکا جو بایدن شورای همکاری خلیج فارس لیبی امارات‌ متحده ‌عربی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن بلومبرگ واشنگتن جنگ یمن بلومبرگ واشنگتن ابوظبی ایالات متحده آمریکا جو بایدن شورای همکاری خلیج فارس لیبی امارات متحده عربی خلیج فارس اخبار کنکور امارات متحده عربی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات به میزبانی شهر دبی امارات برگزار شد که استاد فیده سینا موحد در دور نخست جدول اساتید از سد حریف خود استاد بین‌المللی بانوان آلوآ نورمن از قزاقستان عبور کرد.

قهرمان شطرنج خوزستان در دور دوم با استاد بزرگ ونکاتا رامان از هندوستان دیدار می‌کند.

سینا موحد برای کسب دومین نورم استاد بزرگی در برابر اساتید نام آشنای شطرنج جهان در دبی در ۹ دور مسابقه  دست به مهره خواهد شد.

سوپر استاد بزرگ سید امین طباطبایی، استاد بین المللی مهدی غلامی اوریمی، استاد بین‌المللی آرش طاهباز، استاد بین المللی آرش داغلی، استاد بین‌المللی آراد نظری، استاد بین‌المللی سیدکیان پورموسوی دیگر شطرنج بازان کشورمان در این رقابت‌ها هستند.

۲۳۰ شطرنج باز دراین مسابقات به رقابت می‌پردازند.

مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات، بیست و چهارم اردیبهشت ماه با شناخت نفرات برتر به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند