Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به آسیب های جدی اختلاف و تفرقه به پیکره امت اسلامی، اذعان داشت: تفرقه و اختلاف از جمله عوامل تباهی و ذلت امت ها است؛ مشاهده نموده ایم افرادی که در طول تاریخ از دین خداوند متعال پیروی نکرده اند سرنوشتی جز نابودی نداشته اند؛ امت اسلامی باید از تاریخ درس و عبرت گیرد و با عمل به دستورات الهی نسبت به پاسداری از وحدت میان مسلمین کوشا باشد تا دشمنان اسلام و استکبار جهانی نتوانند اهداف تفرقه انگیز خود را عملی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از مواردی که دشمنان اسلام بر آن تمرکز کرده اند تا تسلط خود را بر امت اسلامی افزایش دهند، دستیابی به امکانات و منابع ملت ها و ممالک اسلامی است؛ آنان درصدد آن هستند که با تسلط و تصاحب منابع ارزشمند مادی و معنوی امت اسلامی از گسترش و نفود اسلام در جهان بشریت جلوگیری کنند.

مولوی کریم زایی، تصریح کرد: خداوند متعال در  قرآن کریم می فرماید: "يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ"؛ امت اسلامی باید با اتکا و استعانت از این آیه شریفه معروفات جامعه به مانند وحدت و هر عملی که اسلام را تقویت می کند گسترش داده و در جهت حفظ آن تلاش کند و در مقابل از منکراتی به مانند تفرقه و هر عملی که اسلام را تضعیف می کند، دوری گزینند.

وی در ادامه پیرامون حرمت نگاه داشتن و غیرت دینی نسبت به اماکن مقدس مسلمین، افزود: حرمت و احترام قرار دادن برای مقدسات و تمام مکان های مسلمانان یک امر بسیار حائز اهمیتی است؛ امت اسلامی باید نسبت به اماکن مقدسه خود غیرت دینی داشته باشند و با حفاظت از قدس شریف، حرمین شریفین و دیگر مکان های مقدس نسبت به حفظ قداست آنها پیشگام باشند.

وی در پایان با اشاره به تفسیر حضرت علی (ع) در بیان کلمه "حبل الله" یعنی "القرآن المجید المتین"؛ تاکید کرد: قرآن مجید و متین نیز سنت است که انسان ها را به خدا متصل می گرداند. بزرگترین عامل قوای اجتماعی اسلام این دو چیز است که اگر از آن دو پیروی کنند قطعا به پیروزی دست خواهند بافت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به تقویت مرزبانی در ابعاد سیستم‌های الکترونیکی دریایی، گفت: تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، آیت‌الله غلامعلی صفایی ظهر امروز در نشست با فرمانده و معاونین فرماندهی مرزبانی استان بوشهر فعالیت در این مجموعه را یک کار خدایی دانست و اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های مرزبانی در راستای مدیریت دریایی کارآمد در جغرافیای زیستی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره اهمیت مدیریت دریایی، گفت: به سبب شرایط اقتصادی، مدیریت دریا محور در دستور همه کشورها قرار گرفته و اکنون کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت دریا پیش می‌روند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دریا را یک فرصت مهم و فوق‌العاده برای پیشرفت و توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: مرزبانی دریایی نقش مهمی در مدیریت کلان دریا دارد و ارزش فعالیت این مجموعه بسیار بالا است.

امام جمعه بوشهر نقش مرزبانی در پیشرفت و توسعه جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تقویت مرزبانی بر توسعه و پیشرفت دیگر امور جامعه جامعه نقش مهمی دارد و این مهم رسالت همگانی است.

صفایی بوشهری تعامل و همکاری با مجموعه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجهز شدن مرزبانی به سیستم‌های رصد، پایش و کنترل الکترونیکی امری مهم و ضروری است.

وی بر توجه به آموزش مرزبانان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اضافه کرد: مرزبانی در این عرصه توجه ویژه‌ای دارد و همکاری و تعامل مرزنشینان استان بوشهر با مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است.

سرهنگ خسروی از مجهز شدن این مجموعه به امکانات نوین خبر داد و بیان کرد: با تجهیز مرزبانی به وسائل پیشرفت امکان دسترسی به همه نقاط مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان فراهم شده است.

وی افزود: مرزبانی استان بوشهر به دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی، امکانات پهپادی و مدیریت هوشمند مرز مجهز شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است