Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@04:25:00 GMT

فعالیت حدود ۷ هزار کانون دانشجویی در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۷۹۲

ایسنا/اصفهان معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان اینکه بالندگی و فرهیختگی دانشجویان در بستر فعالیت های فرهنگی معنا پیدا می کند، گفت: این فعالیت ها، داوطلبانه و مبتنی بر ابداع است.

غلامرضا غفاری امروز (سه شنبه- ۱۲ اسفندماه) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی دانشجویی رویش که در تالار شهروند اصفهان برگزار شد، به صورت برخط در این جشنواره، اظهار کرد: حوزه کانون های فرهنگی دانشجویی به عنوان بزرگترین عرصه فعالیت های دانشجویان، فعالیت های متنوعی را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش مهمی از زندگی تحصیلی و فراتر از آموزش حرفه ای دانشجویان در فعالیت های کانونی دانشجویان جست وجو می شود که ضرورت توجه به این عرصه را دوچندان می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رشد این عرصه در کشور خبر داد و گفت: حدود ۷ هزار کانون دانشجویی در سراسر کشور در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

غفاری با بیان اینکه بالندگی و فرهیختگی دانشجویان در بستر فعالیت های فرهنگی معنا پیدا می کند، تصریح کرد: این فعالیت ها، داوطلبانه و مبتنی بر ابداع است.

وی ادامه داد: کسب دانش از دو منظر رسمی و  برنامه درسی و بخش دوم که حوزه ای داوطلبانه از سوی خود دانشجو است تعریف می شود که ارزش این بخش از آموزش به مراتب بیشتر است.  

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: این فعالیت داوطلبانه که فراتر از آموزش رسمی است، نیازمند فراهم کردن بستر مناسب جهت نقش آفرینی در این عرصه از سوی دانشگاه است.

غفاری با بیان اینکه حوزه فرهنگی مددکار کنشگری دانشجویان است،  افزود: این نقش آفرینی نشانگر حس مسئولیت پذیری چه در دانشگاه و چه بیرون است و اگر این رسالت به خوبی اجرا شود می توانیم موفق باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشجو فعالیت های دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند