Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار مرودشت با اشاره به اینکه میدان ملل شهر مرودشت نقشی حیاتی و اثرگذار در این محدوده باستانی دارد، اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شهرداری مرودشت، طراحی و ساخت المان‌های شهری در دستور کار شهرداری مرودشت قرار دارد که برخی از آنها اجرا و در نظر داریم که برخی دیگر هم با همکاری دستگاه‌های دیگر با کسب اعتبارات استانی و ملی به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مکی، افزود: ورودی محور اختصاصی مجموعه جهانی تخت جمشید باید شاخص و معرف تمدن و فرهنگ این کشور و شهروندانش باشد.

شهردار مرودشت با تاکید بر اینکه فرآیند مربوط به طراحی میدان ملل در دست اجرا قرار دارد، گفت: کارشناسان ما در تهیه اسناد و تصاویر لازم و همچنین هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های به جهت کسب اعتبارات و دستیابی به قوانین و ضوابط مداخله در این محوطه جهانی هستند که با تکمیل این اطلاعات زمینه‌ای با انتشار فراخوانی از معماران مطرح و شایسته در جهت ایده پردازی و طراحی میدان ملل، بهره مند خواهیم شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز در ادامه با اعلام حمایت این پایگاه از روند طراحی و اجرای این پروژه، بیان کرد: مداخله در عرصه و حریم میراث جهانی تخت جمشید همواره با قوانین، ضوابط و محدودیت‌هایی همراه است که به جهت حفاظت از حریم و منظر این محوطه جهانی تعریف شده و لذا به طراحی مناسبی نسبت به میدان ملل نیازمند هستیم.

به گفته حمید فدایی، در همین باره جمع آوری اطلاعات و شناخت بیشتر موقعیت مکانی بیش از هر چیز اهمیت می‌یابد که در روند اجرایی این پروژه مؤثر خواهد بود و انتظار ما این است که در فرآیند مذکور به همه جنبه‌های تأثیرگذار توجه شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با تاکید بر اینکه طراحی در این محوطه جهانی و میدان ملل، باید در هماهنگی با آثار تخت جمشید و بستر فرهنگی طبیعی آن باشد، افزود: برگزاری مسابقه از طریق یک فراخوان محدود می‌تواند بسیاری از اهداف پروژه را پوشش دهد و با توجه به مصمم بودن مجموعه شهرداری و مجموعه میراث جهانی به زیبا سازی و کمک به بهسازی این محدوده، لازم است که با نگاهی توسعه‌ای در فرآیند مذکور نقش ایفا کنیم؛ زیراکه خروجی این اقدامات جدای از دستیابی به یک اثر شاخص، به عنوان نماد فرهنگ و تمدن شهروندان این مرز و بوم مطرح خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت هم اعلام کرد: المان‌ها به عنوان عناصری مطرح هستند که در هر شهری به‌عنوان یک نماد، معرف ویژگی‌های ملی و محلی محدوده مورد نظر خود و حتی بسته به موقعیت جغرافیایی اثر، به فراتر از آن می‌پردازد که در اینجا توجه به طراحی و اجرای میدان ملل می‌تواند دستاورد مهمی برای شهرستان مرودشت و جلب نظر گردشگران بشمار آید.

بهمن مردانی ساماندهی محور ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید را از اهداف مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگ و ارتقا کیفیت صنعت گردشگری این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت میدان ملل زیبنده، درخور و شأن جایگاه فرهنگ و تمدن و میراث فرهنگی ما نبوده و فرایند طراحی آن می‌تواند در مقیاس ملی مورد توجه قرار گیرد که البته در اینجا، توجه به مؤلفه‌های گوناگون و اطلاعات زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 5159764

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز تخت جمشید مرودشت ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر زلزله مشهد شیراز اردبیل کرونای انگلیسی شهید لیگ برتر فوتبال ایران جهانی تخت جمشید میراث جهانی میدان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت ظهر سه‌شنبه به مناسبت هفته معلم با حضور حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه مرودشت، جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مدیران اداری این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه نکوداشت مقام معلمان باید امری همگانی شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: ارتقای جایگاه معلم و بیان اهمیت نقش وی باید در دستور کار مدیران و مردم قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت بیان کرد: کار معلم تربیت افراد شایسته، شخصیت‌سازی و تربیت انسان‌های خلاق، خودساخته، مفید و مؤمن است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز جایگاه معلمان را در بهبود جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مجلس یازدهم گام‌های خوبی در زمینه رفع مسائل و مشکلات رفاهی و معیشتی این قشر شریف برداشت و امیدواریم این تلاش‌ها در مجلس دوازدهم نیز ادامه یابد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت نیز رشد و تعالی و تربیت نسل آگاه را مرهون معلم دانست و گفت: معلم با پرورش فرزند شایسته در خط مقدم جهاد توسعه و پیشرفت کشور است.

روح‌الله خوشبخت گفت: رفع چالش‌ها و مشکلات معیشتی و دغدغه‌های فرهنگیان از جمله اولویت‌های اصلی دولت انقلابی سیزدهم و گامی مهم در مسیر ساخت آموزش و پرورش قوی است که فرجام آن ساخت ایران قوی است.

کد خبر 6099423

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از معلمان نمونه مرودشت برگزار شد
  • میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • غرق شدن سه پسر بچه در کانال آب رسانی مرودشت
  • غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه