Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:46:21 GMT

کمتر نامی از کارآفرینان برده می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۸۳۷

کمتر نامی از کارآفرینان برده می شود

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در پنجمین مراسم اعطای جایزه امین‌الضرب گفت: ۱۳۷ سال از تشکیل اتاق بازرگانی تهران می‌گذرد و درس‌های زیادی در این دوره آموخته است. از حضور به عنوان پشتوانه جبهه‌های جنگ تا کمک به کنترل کرونا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ساخت اولویت راه‌آهن، راه اندازی خط تولید خودرو و لوازم خانگی، تاسیس بیمارستان و مدرسه و مواردی از این قبیل اقداماتی است که توسط بخش خصوصی انجام شد.

او ادامه داد: امروز به جای کار آفرینان داخلی، فعالان کسب و کار بین‌المللی به الگوی جوانان ما تبدیل شده است. بخش خصوصی به میزانی که باید مورد احترام قرار نگرفته است و با اوج گیری وابستگی به درآمد‌های نفتی تشدید هم شده است، امروز که تحریم‌ها پا بر گلوی اقتصاد گذاشته بخش خصوصی ایستاده است تا چرخ تولید از کار نیفتد. در حالی که بسیاری به دنبال فساد ارزی سرمایه‌های کشور را به خانه و ویلا در کشور‌های خارجی تبدیل کرده اند، کم‌تر نامی از کارآفرینان به میان آمده است.

خوانساری ضمن ابراز ناراحتی از فساد‌ها و رانت‌های دولتی، توزیع یارانه‌های غیر هدفمند و اختلال در خصوصی سازی تشریح کرد: حاصل این وضعیت ایجاد شرکت‌های جعلی و سوء استفاده کنندگانی است که نام کار آفرینان را مخدوش کرده‌اند. نباید اجازه دهیم در پس رفتار‌های سیاسی اقتصاد کشور غبار الود شود. امروز زمان ان نیست که برای جنه‌های سیاسی و نفع انتخاباتی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر مشکلات دو دهه اقتصاد ایران خلاصه‌ای از مشکلات اقتصاد ۱۰۰ سال اخیر است با این وجود تولید و کارآفرینی ادامه میدا کرده است. اتاق تهران علاوه بر وظایف زاتی خود تلاش‌های زیادی برای کمک به کشور کرده است. تاسیس مدرسه کسب و کار، کمک به توسعه اقتصاد داتش بنیان، ساتت بیمارستان و مواردی از این قبیل با این هدف صورت گرفته است. جشنواره امین الضرب ایجاد شد تا الگو‌های قدیمی مورد توجه جوانان کشور قرار بگیرد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر گفت: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه گذاری موانع تولید برطرف می شود.

وی تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری را آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه گذاران برشمرد و افزود: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود.

اصغر جهانگیر گفت: سال گذشته قرارداد‌های عادی پر تکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضائیه ساماندهی شدند و آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد