Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:12:22 GMT

ارزیابی مدیران همدانی توسط جهاددانشگاهی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۹۷۵

ارزیابی مدیران همدانی توسط جهاددانشگاهی

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه اجرای کانون ارزیابی و توسعه مدیران به سازمان ها کمک می‌کند تا شایستگی‌ها و مهارت‌های مدیران پایه، ارشد و میانی خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آن‌ها آگاه شود، از ارزیابی مدیران این استان توسط کانون ارزیابی و توسعه جهاددانشگاهی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کانون ارزیابی و توسعه جهاددانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور بوده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاددانشگاهی به ارزیابی مدیران استان اقدام کرده به طوریکه از قابل‌اطمینان‌ترین ابزارها که می تواند در این امر مؤثر واقع شود، استفاده شده است.

عضو کانون ‌ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی کشور نیز از ارزیابی و سنجش ۶۵۰۰ مدیر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور خبر داد و گفت: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون نزدیک به ۶۵۰۰ نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است.

دکتر سیدرفیع موسوی اظهار کرد: این کانون قصد دارد در سال‌های آینده با توسعه گستره ابزارهای ارزیابی خود و استفاده از ابزارهای غیرتمرینی نوین همچون انواع آزمون ها و پرسشنامه‌های روز دنیا خدمات ارزیابی و سنجش ارائه شده از سوی خود را به سازمان ها گسترش داده و به عنوان مرجع اصلی در زمینه ارزیابی و توسعه مدیران، خود را به عنوان قطب این موضوع در کشور مطرح کند.

وی ارزیابی و سنجش میزان قابلیت‌های بالقوه و بالفعل داوطلبان تصدی یک شغل مدیریتی، پیش‌بینی عملکرد آینده داوطلبان در صورت تصدی شغل و یا پست مدیریتی، امکان ارائه پیشنهادهایی برای توسعه مهارت‌ و آموزش‌های مورد نیاز داوطلبان، ارائه مشاوره حرفه‌ای به داوطلبلان درباره حرفه و مسیر رشد شغلی و حرفه‌ای و اطمینان از شایستگی افرادی که در پست‌های کلیدی سازمان هستند را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در سازمان‌ها عنوان کرد.  

وی با بیان اینکه این فرآیند در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ما نیز از اوایل دهه ۸۰ شمسی استفاده می‌شود که جهاددانشگاهی در این باره پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: این نهاد مبتنی بر تجارب علمی و عملی و مطالعات ملی و بین‌المللی در سال ۱۳۹۱ طرح پژوهشی را با عنوان «طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی» به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیشنهاد داد و در اواخر سال ۱۳۹۴ آن را به اتمام رساند.

به گفته عضو کانون ‌ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی کشور، این طرح در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح برتر و برگزیده در حوزه علوم انسانی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شد، طرحی که منجر به عملیاتی و اجرایی شدن در دستگاه‌های اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و مشارکت متخصصان، سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را تهیه و تدوین و به همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد، بیان کرد: براساس این بخشنامه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی مجوزی را از سازمان اداری و استخدامی اخذ و با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور در حوزه‌های مختلف اعم از پیاده‌سازی و استقرار کانون ارزیابی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، ارزیابی مدیران پایه و میانی و ارشد در دستگاه‌ها بر اساس بخشنامه دولت و طراحی و تدوین مدل شایستگی اختصاصی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری کرده و می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی ارزیابی شایستگی مدیران شایسته استانی علمی و آموزشی دستگاه های دولتی و غیردولتی ارزیابی و توسعه مدیران کانون ارزیابی و توسعه دستگاه های اجرایی ارزیابی مدیران دستگاه ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است