Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@02:30:52 GMT

پویش اهداء خون فوتبالی ها در گیلان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۹۸۱

پویش اهداء خون فوتبالی ها در گیلان راه اندازی شد

دکتر بابک پاکدل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با راه اندازی این پویش از همه فوتبالیست ها و فوتبال دوستان دعوت می شود تا به یاد دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران علی انصاریان و مهرداد میناوند تا ۲۵ اسفندماه با مراجعه به مراکز انتقال خون استان و اهداء خون و نجات جان بیماران یاد و خاطره این دو فوتبالیست با اخلاق کشورمان را زنده نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد : انتقال خون در تلاش است تا در قالب این پویش "اهدا خون فوتبالی ها" ضمن جلب مشارکت خانواده فوتبال ایران همچون فوتبالیست ها، مربیان، پیشکسوتان، مدیران، هواداران و دوستداران این ورزش مردمی به کار انسان دوستانه اهداء خون برای نجات جان بیماران ضمن ترویج این کار خیرخواهانه یاد آنان را نیز گرامی دارد.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: هر ساله در واپسین روزهای سال و آستانه نوروز آمار اهدای خون کاهش می یابد در حالی که نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و ادامه حیات و نجات جان بیماران در گرو وجود ذخایر خون کافی و سالم در مراکز انتقال خون است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای  تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا فعال است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خودرو دوباره فوتبالی شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست خودروسازان مقابل شمس‌آذر در قزوین، رضا عنایتی شاگردانش را روز چهارشنبه برای ریکاوری در ورزشگاه ایران‌خودرو زیرنظر گرفت. پس از پایان آن جلسه تمرین، روز پنجشنبه به بازیکنان خود زمان استراحت داد و از روز جمعه تمرینات تیم از سر گرفته شد.

شکست مقابل شمس‌آذر در شرایطی که بازی به تساوی کشیده شده بود و زمان اندکی تا پایان کار باقی بود، بر روحیه اعضای تیم تاثیرگذار بود اما قبل از شروع تمرین دیروز، رضا عنایتی با صحبت‌های خود در جمع بازیکنان، ابتدا مسائل فنی را گوشزد کرد و سپس از آنها خواست به دنبال جبران شکست در بازی‌های آینده باشند و به جای اینکه به گذشته فکر کنند، آینده تیم‌شان را با تلاش بیشتر، به نحو شایسته‌ای بسازند.

از روز گذشته، دوباره هیاهو به تمرین پیکان برگشت و بازیکنان تیم با روحیه‌ای مثال‌زدنی تمرینات را زیرنظر کادرفنی کلید زدند تا مهیای دیدار هفته بیست و ششم مقابل آلومینیوم اراک شوند.
 
باتوجه به فاصله چهار امتیازی پیکان تا قعر جدول، دیدار این تیم با آلومینیوم از اهمیت زیادی برخوردار است و شاگردان عنایتی برای بهبود شرایط خود چاره دیگری غیر از پیروزی در این بازی نخواهند داشت.

پیکان در چهار هفته باقی مانده به ترتیب با آلومینیوم، ذوب آهن، تراکتور، فولاد و استقلال بازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • موقعیت ویژه سردار؛‌ رم «آزمون» را می‌خواهد؟‌
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • سرنوشت عجیب عابربانک‌های فوتبالی؛ باشگاه‌داری در زندان!
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان