Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن قاسم زاده سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزار اصله نهال به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری در استان توزیع می‌شود، گفت: به علت شرایط کرونایی امسال توزیع نهال متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته انجام می‌شود و هدفمند‌تر خواهد بود و نهال‌های مورد نظر به شهرداری‌ها ارایه و توزیع بین متقاضیان با همکاری مدیریت‌های شهری در نقاط مختلف استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم زاده در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی، افزود: امسال در سطح ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تثبیت مالکیت انجام شد و پرونده ۲۷۰ هزار هکتار نیز برای صدور اسناد تک برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۴۷ درصد از اراضی ملی استان قزوین اسناد تک برگی دریافت کرده اند.

قاسم زاده اظهار داشت: با اجرای طرح کاداستر و حدنگاری مداخلات در اراضی ملی کاهش می‌یابند و استعلام‌ها در کم‌ترین زمان ممکن صادر می‌شوند.

این مسوول همچنین از تشکیل ۲۷۸ پرونده تعرض و تصرف اراضی ملی در استان قزوین به مساحت هزار و ۸۱۲ هکتار طی سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین ۸۵ پرونده تعیین تکلیف شد و به واسطه آن شاهد آزادسازی ۶۷۰ هکتار از اراضی ملی استان بودیم.

وی اظهار داشت: امسال همچنین از تصرف و تجاوز به ۸۷ هکتار از اراضی ملی استان در حین ارتکاب تخلف با حضور نمایندگان دستگاه قضا و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی جلوگیری شد.

این مسوول در ادامه از اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۷ هزار و ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی استان قزوین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها مزایایی، چون تقویت منابع آب، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از سیل را به دنبال دارد.

وی در ادامه از شناسایی چهار ذخیره گاه جنگلی جدید در استان قزوین به مساحت ۶۶۷ هکتار خبر داد و گفت: این ذخایر جنگلی در روستا‌های حسن آباد و حسین طارم سفلی، زیتک کوهین و اکوجان الموت غربی قرار دارند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گریزی نیز به آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته در اراضی ملی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال متاسفانه شاهد ۲۰۹ فقره آتش سوزی در سطح ۲ هزار و ۱۰۲ هکتار از اراضی ملی استان بودیم که بیشترین مقدار آن مربوط به روستای لات در الموت بود.

قاسم زاده همچنبن از تهیه طرح‌های مرتع داری در سطح ۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین خبر داد و گفت: امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به بهره برداران تحویل داده شده است.

این مسوول همچنین از شناسایی ۳۵ فقره چرای غیر مجاز دام در اراضی ملی استان قزوین طی سال جاری خبر داد.

وی همچنین از شناسایی و ثبت ۲۳ فقره پرونده قاچاق چوب در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: حجم چوب‌های قاچاق کشف شده ۲۶۰ متر مکعب بوده است.

قاسم زاده در ادامه از اجرای طرح زراعت چوب با گونه صنوبر در سطح ۶۰ هکتار از اراضی ملی استان قزوین با هدف کاهش فشار به جنگل‌ها و کاهش قاچاق چوب خبر داد.

این مسوول اظهار امیدواری کرد با همراهی بیشتر اصحاب رسانه بتوان فرهنگ حفظ منابع طبیعی را در جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی در قزوین پرداخت و گفت: غرس و کاشت نهال در نقاط مختلف استان، دیدار مدیر و کارکنان منابع طبیعی با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، رژه موتوری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های آبخیزداری از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع نهال منابع طبیعی درخت کاری اراضی ملی استان قزوین هکتار از اراضی ملی استان منابع طبیعی خبر داد و گفت قاسم زاده اجرای طرح سال جاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد