Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برگزاری مرحله اول آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی سال 1400 از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تعیین تکلیف شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با پیگیری‌های مسؤولان وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و مساعدت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امکان و اجازه برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی 1400 فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمان جدید برگزاری آزمون‌ها هنوز قطعی نشده است، اما با اعلام تعیین بازه زمانی دقیق آن تمامی داوطلبان شرکت‌کننده به‌صورت هماهنگ باهم در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.
این مرحله از المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی در 12 رشته شامل؛ ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، ادبی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و علوم زمین برگزار خواهد شد و به‌طور میانگین در هریک از المپیاد‌ها به‌طور متوسط 6 هزار داوطلب دختر و پسر باهم رقابت می‌کنند.
بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری در فضای آزمون شامل؛ استفاده از ماسک، در نظر گرفتن فاصله 2 متری هر دانش‌آموز از همدیگر، تهویه ساعت‌به‌ساعت هوا و بهره‌گیری از ظرفیت سالن‌های ورزشی، نمازخانه و... مدارس به‌منظور تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون مورد تأکید قرار گرفته است.
شایان ذکر است، پیش از این اعلام شده بود، زمان برگزاری آزمون‌های المپیاد‌های علمی 1400 به دلیل شرایط شیوع بیماری به تعویق می‌افتد و تغییر وضعیت مشروط به مجوز ستاد مدیریت کرونا شده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکلیف برگزاری برگزاری آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.

تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود

وی افزود: بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای دوره دوم متوسطه است که در آنجا تنوع شاخه و رشته وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم. اما در دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت درسی ثابت است و همه دانش آموزان یک برنامه درسی را در هر پایه در آموزش عمومی می‌گذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود.

محمد مهدی کاظمی یادآورشد: در وضعیت تحلیل آمار نیروی انسانی امسال، بخش قابل توجه جمعیت استخدامی آموزش و پرورش برای دوره متوسطه در نظر گرفته شده است و رشد قابل توجهی در ۲ سال گذشته در خصوص استخدام دبیر و هنرآموز داشته‌ایم و تعداد هشت هزار نفر برای بخش هنرآموزی جذب خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس مدل شایستگی که پیش‌بینی شده برای انتخاب افراد شایسته‌تر و مطلوب‌تر، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرستان و هنرستان را مد نظر خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در دوره دوم متوسطه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، با توجه به اینکه معلمان ۲۴ ساعت و حداکثر در ۴ روز شاغل هستند، می‌توان از ظرفیت دبیران بصورت حق‌التدریس نیز استفاده ‌شود و مشکل جدی برای نیروی انسانی دبیری نخواهیم داشت، ولی در بخش هنرآموزی بدلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، می بایست جذب نیروی هنرآموز و استادکار صورت پذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند که گستردگی تعداد بازنشستگی معلمان در همین ۲ سال یعنی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن تعداد بازنشستگان روند کاهشی خواهد داشت، با جذب نیروهای فعلی نیاز به معلم در بخش دبیری در آینده تا حدودی تامین می‌شود و با بحران کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد