Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امکانات و تجهیزات لازم فنی و ترابری برای مقابله موثر با ورود و حرکت تهاجمی دسته‌های ملخ دریایی (صحرایی) به مناطق جنوب و جنوب شرق خوزستان آماده‌سازی شده است.

او با اشاره به احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی به خوزستان از عربستان سعودی با توجه به تصاویر ماهواره‌ای دریافتی افزود: گروه‌های پایش در مناطقی که احتمال ورود دسته‌های ملخ در استان وجود دارد فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری زاده بیان داشت: در این زمینه فرودگاه‌های محلی، سمپاش‌ها، پهپاد‌ها و سموم مورد نیاز آماده سازی شده تا به کمک کشاورزان و سازمان حفظ نباتات کشور، مقابله موثری برای پیشگیری از ورود دسته‌های ملخ دریایی صورت گیرد و در مناطق ساحلی ماهشهر، هندیجان، آبادان، خرمشهر، امیدیه، آغاجاری، امیدیه و بهبهان که بیشترین احتمال ورود دسته‌های ملخ دریایی را دارند بیشترین سطح آمادگی ایجاد شده است.

او ضرورت مشارکت و آمادگی کشاورزان و بهره برداران محلی را برای کنترل و مهار این افت ویران کننده مورد تاکید قرار داد و از آنان و ساکنان مناطق مرزی خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی، مراتب به اداره‌های شهرستانی جهاد کشاورزی یا فرمانداری‌ها اعلام کنند تا مبارزه با آن به صورت موثرتر و بدون فوت وقت صورت گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ های دریایی ملخ صحرایی ورود دسته های ملخ دسته های ملخ دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ کارشناس اداره‌ کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در پاره ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات  رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه ای محتمل خواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای  با احتمال گرد و خاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 وی گفت: سامانه همرفتی تا روز یکشنبه برای ساعاتی در نقاطی از استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی  فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی استان نیز امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و وضعیت دریا برای ساعاتی متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

حمزه نژاد افزود: همچنین امروز  احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید؛ پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت

وی توصیه کرد: رفت و آمدهای دریایی با احتیاط صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی در ساعات یاد شده از رفت و آمد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • صعود سخت سپاهان در جدال با تیم دسته اولی
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه ۷ اردیبهشت
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟