Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ پویا فیروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادسازی بخشی از منابع بلوکه‌ شده ایران در کره‌جنوبی اظهار کرد: رسیدگی به این موضوع کاملا مرتبط به بانک‌مرکزی است و اتاق‌های مشترک اقدامی در این راستا انجام نداده‌اند، اما در پی مذاکراتی که همتی با طرف کره‌ای داشته قول‌های مساعدی گرفته‌ تا بخشی از منابع بلوکه شده کشور را آزاد کنند و ما هم به نتیجه آن خوشبین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی از کاهش شدید حجم تجارت دو کشور در سال۹۹ خبر داد و گفت: میزان تجارت ایران و کره‌جنوبی در مقایسه با سال‌های گذشته به پایین‌ترین حد رسیده به طوریکه مجموع مبادلات دو کشور در سال جاری حدود ۱درصد بوده است، که البته این میزان هم مربوط به واردات آن دسته کالاهایی بود که از قبل ثبت‌سفارش شده‌اند.

این عضو اتاق بازرگانی با اشاره به علت افت تجارت خارجی دو کشور توضیح داد: محدودیت‌های بانکی و عدم امکان انتقال وجه، و همچنین خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران در پی خروج آمریکا از برجام منجر به توقف واردات از کره و بلوکه شدن منابع حاصل از صادرات مواد پتروشیمی ایران در این کشور شد.

دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران ‌و کره‌جنوبی درباره آینده تجارت خارجی دو کشور اظهار کرد: تا زمانی که مشکلات زیرساختی از جمله موانع بانکی و مسائل مربوط به ارتباط شرکت‌های کره‌ای و ایرانی حل نشود، وضعیت تجارت دو کشور تغییری نخواهد کرد؛ حتی اگر شرایط برای بازگشت دو کشور به ارتباطی که در گذشته داشتند نیز فراهم شود، در کوتاه‌مدت شاهد افزایش حجم مبادلات با کره نخواهیم بود.

فیروزی خاطرنشان کرد: ما همچنان منتظر اقداماتی در جهت رفع موانع ارتباطی از سمت کره هستیم تا حداقل با تامین مواد خام و نیمه‌ساخته مورد نیاز شرکت‌های ایرانی تجارت دو کشور از نو آغاز شود؛ البته در پی کاهش تجارت‌ با کره‌جنوبی کشور‌های رقیب جای ما را در بازار این کشور گرفته‌اند که درصورت ارتباط مجدد، تجار ما با چالش بزرگی برای بازیابی جایگاه خود در کره مواجه خواهند شد.

دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران‌ و کره‌جنوبی در پایان به تاثیر برجام در روابط تجاری دو کشور هم اشاره کرد و گفت: اگر برجام به شرایط قبل بازگردد موانع تجارت خارجی ایران با همه کشور‌ها رفع خواهد شد، از آنجا که کره‌ای‌ها هم ادعا می‌کنند نقل‌و‌انتقالات پول به ایران و فعالیت شرکت‌هایشان در بازار ما تحت فشار‌های آمریکا است، با بازگشت آمریکا به برجام این ارتباط از سرگرفته خواهد شد؛ البته فعلا نمی‌توانیم برآوردی از وضعیت ارتباط و حجم تجارت دو کشور درصورت پایان تنش‌های سیاسی ایران و آمریکا داشته باشیم.

پربیننده ترین تجارت ۶۵میلیارد دلاری ایران در سال جاری مشکلات گمرکی ۴۰میلیون دلار کالا را در آستانه فساد قرار داد ضرر صادرکنندگان چینی به دلیل کمبود کانتینرهای حمل و نقل جهانی ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی از ۵.۶میلیارد دلار فراتر رفت سهم ۲میلیارد دلاری قاچاق از بازار لوازم خانگی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت خارجی ایران برجام تجارت دو کشور تجارت خارجی کره جنوبی کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین،مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

تسنیم در خبری نوشت:نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899246

دیگر خبرها

  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است